Vad har Attendo Care för löner / bra arbetsgivare?
Jag skulle vilja byta jobb och jag har tittat på olika företag som anställer till vård och omsorg. Är det någon här som jobbar för Attendo Care? Hur är de som arbetsgivare och vad har de för löner?
Jag skulle vilja byta jobb och jag har tittat på olika företag som anställer till vård och omsorg. Är det någon här som jobbar för Attendo Care? Hur är de som arbetsgivare och vad har de för löner?
Jag jobbar inte för dem, men sökte jobb på ett av deras äldreboenden för några år sedan. Deras lön låg då i linje med de flesta andra. Tror jag blev erbjuden 110kr/h, men det här var ju fem-sex år sedan.
Får du 110 kr är det en HÖG lön inom attendo.
Jag har jobbat för attendo care men sa upp mig pga hur de missköter sina gamla blev så ledsen av att jobba där, för det första så är man alltid underbemannade dvs ja jobbade ensam och hade hand om 12 krävande patienter, allt från dementa till strokepatienter samt helt sängliggande.
ett ex: man får byta blöjor samt annat ensam på patienter som behöver stålift, detta är förbjudet egentligen och kräver 2 man.
är de riktigt underbemannade kan man få springa från avdelning till avdelning.
men mest av allt är detta det hekmska:
de hade en demens patient som rymde helatiden fast de hade LARM på hennes dörr, ja mötte henne en dag på väg till jobbet tex och tog med henne hem.
personalen hade inte ens märkt att hon va borta!!
En annan gång va de så underbemannade att de lät vissa patienter som va tunga att ta upp själv ligga kvar i sängen UTAN mat!!! endast blåbärsoppa fick de, 5 blöjor låg i en mans säng helt nedkissade och han va jätteledsen (han va dement så de bedömde att det skulle bli förjobbigt att ha han uppe i rullstol) pratade med chefen men inget hände så ja sa upp mig, jag kan inte se människor leva i missär detta va bara ett par exempel ja har fler men usch ja vill inte ens tänka tillbaka på den tiden. inte värt att jobba där ens om man får 200kr/tim eller 50 000/mån nej tack till attendo care
jobba inte för dessa idioter de har fått mycket kritik, ja önskar ja hade forskat lite om detta företag innan ja börjat jobba där och fick se all skit.
Jag jobbar för dem. Det är väl ungefär likvärdigt med andra..jag har samma lön nu som jag hade på min föregående arbetsplats, eftersom jag önskade den. Skulle tro att det beror på vart du jobbar. Jag trivs jättebra hos attendo, har bra chefer. Men har hört rena skräckhistorier tidigare om andra boenden som drivits av attendo.