• BigMama08

Åkpåse + overall i liggdelen= för varmt?

Finns en liknande tråd under men för att inte ta upp för mycket plats i den startar jag en egen.

Jag skulle vilja ha lite tips på hur man kan bädda vagnen på vintern. Vi bor i Stockholm.

Med reservation för att det inte finns något definitivt svar utan man får prova sig fram beroende på dagstemperatur och barnets preferenser.

Nu till frågan, hade/har ni åkpåse i liggdelen och sen overall på bebisarna i den. I en sittdel är det klart att det kan behövas men i en liggdel kan det kännas lite kaka på kaka, eller? Hur gjorde ni på hösten/vintern med era små?

• Svar på tråden Åkpåse + overall i liggdelen= för varmt?
  • sarsparis

Jag tycker det låter mycket, i en liggdel blir det ändå varmt och ombonat om man tar på locket. jag hade nog haft overall, filt efter väder och locket på. blir det inte också väldigt trångt med åkpåse i liggdelen?

• pigglet

Jag har haft antingen eller. Ligger bebisen i en åkpåse så har jag bara haft en stickad tröja eller fleese. Har bebisen overall, tex efter en biltur, så har jag bara lagt på en filt.
    Viktigast är att ha något varmt under. Ett skinn är underbart skönt, det blir så torr och bra värme. När de har varit små har jag lagt skinnet inne i åkpåsen - då behövs det knappt något mer.

• Mary Jo

Ja bor du i sthlm tror jag inte båda behövs. Beror väl på hur kallt det är!

Här uppe i Luleå har jag då både åkpåse och overall,ibland en filt också! Men då är det -30.

• Agamemnon

I liggdelen skulle jag bara köra åkpåse, då behöver man inte böka med en massa kläder utan kan bara bädda ner liten där. Även i sittdelen hade vi inte både och. Antingen åkpåse och då vinterjacka och vanliga byxor (åkpåsen var så varm och go, ibland räckte det med bara strumpbyxor på) eller overall, inte både och.

♥ Olivia 080308 ♥ BF maj 2011 ♥ miss-misschief.blogspot.com
Svar på tråden Åkpåse + overall i liggdelen= för varmt?