• klamseklomsa

Är barnförsäkring viktigt för dej? Isf, vilken försäkring har du på ditt/dina barn?

Mitt barns pappa tycker att jag är en idiot som betalar närmre 500 kr i mån på försäkringar, och tycker det är fullkomligt onödigt! Jag anser det som absolut nödvändigt, och det är inget jag vill tumma på! Men det kanske kan bli billigare? Obestämd

Jag betalar följande:

Barnförsäkring plus Trygg Hansa: 174:-/mån

Hemförsäkring IF/ Djurförsäkring IF: sammanlagt 260:-

Kan ni ge mej nåra andra förslag på bra billiga försäkringar?

• Svar på tråden Är barnförsäkring viktigt för dej? Isf, vilken försäkring har du på ditt/dina barn?
  • Psykologstudenten

Är du med i något fackförbund? Dom brukar nämligen ha bra priser på försäkringar med riktigt bra villkor. 

• klamseklomsa

Ja, SEKO! Har jag inte tänkt på :) Tack!

• mahmoiuds

visa banker har följände
    om du har ett  konto och någon form av  sparande ( pension eller sparande eller aktier, fonder en av de räcker )
    och försäkring ,

de bjuder på 25% billigt av din försäkring

har länsförsäkring och gick bra

• N88

500kr  i försäkringar per månad känns spontant inte särskilt mycket. Lägger man ihop alla våra försäkringar (hem, bil, barn, oss vuxna m.m.) så betalar vi säkert 1000kr i månaden.

Vi har Trygg Hansas barnförsäkring med högsta beloppet till vårt barn. Kanon!

Vill du sänka kostnaderna så säger jag som de andra, hör med ditt fackförbund.

• Butterscotch

Du har ingen försäkring på dig själv? Vi har alla våra försäkringar samlade hos IF, och får då en rabatt på 20%. Vi har mycket försäkringar (person, bil, bostadsrätt, fritidshus), därav den höga rabatten.

• klamseklomsa

Jag har ingen försäkring på mej själv, då jag lever på existensminimum just nu. Så fort jag får ett jobb så ska jag teckna en livförsäkring. Det är prio ;)

• Masmamma

Ja, barnförsäkringar är en viktig grej hemma hos oss och alla tre barnen är försäkrade i Vesta. Tor vi betalar cirka 120 kr per barn

• Majsan70

Oj, för mig är barnförsäkring jätteviktigt. Alla barnen är väl försäkrade hos Trygg Hansa och Skandia. Tror bara barnen kostar 600 kronor i månaden, så dina 500 är inte mycket. Sen tilkommer våra sjuk och olycksfallsförsäkringar (Folksam via facket), hemförsäkringen som visserligen är gratis(via facket) och alla djurförsäkringarna. 

• Hummelbumsan

vi har båda barnen i trygghansa. Har den dyraste med mest tilllägg så vill lägger strax över 200 per barn! men vad gör det trygghansa ska vara bland de bästa=)

• Tygtiiger

Vi ville ha en försäkring som också kunde försäkra npf och då blev det trygghansa med tilläggsförsäkring.

Hemförsäkring, barnförsäkring och livförsäkring är väl värt att lägga pengar på, tycker jag, för annars svär man verkligen när de behövs.

Krupke, we've got problems of our own!
Svar på tråden Är barnförsäkring viktigt för dej? Isf, vilken försäkring har du på ditt/dina barn?