Anonym (Kortis?) skrev 2010-10-08 00:26:38 följande:
Okej så roligt att det finns en till :)
Det kanske är en knäpp fråga för du kanske inte reflekterar så mycket över det men hur upplever du det? Upplever du att ditt barn är mycket mindre än andras och att folk tänker på det?
Det kanske är jag som överdriver och är alldeles för knäpp i onödan men det känns som att min son ser så liten ut när man bär på honom medan andra är så stora. Och ibland kan jag titta på andra bebisar och försöka gissa ålder och så tänker jag "Hon är säkert samma ålder och sådär lång!"
Kan inte beskriva det. Jag älskar min son över allt och älskar honom precis som han är men någonstans inom mig känns det jobbigt ifall han alltid ska var kortare än andra, vill inte att han ska bli retad.
Ärligt talat har vi inte umgåtts så mycket med andra bebisar än, så jag har inte tänkt på det så. Det har mest varit att jag läst runt här på familjeliv och insett att min son är kort.
Jag känner likadant som du. Det känns så ytligt på något sätt, men jag hade ändå önskat att han inte var kort eftersom jag vet att tjejer föredrar längre killar och så. Man vågar knappt prata med folk om det, för det känns som de skall tycka att man inte älskar sitt barn villkorslöst då när man går och funderar på att man velat att det varit annorlunda på något sätt.
Jag älskar självklart min son precis som han är och han är finast och sötast i hela världen och jag hade inte gillat honom mindre eller mer om han varit lång, men på något sätt hade jag ändå hoppats det eftersom jag som sagt också är rädd för att han skall bli utanför, retad eller ha svårt att få tjejer.
Men det blir säkert bra även om han blir kort som vuxen med. :)