Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Slacker

Tradera

För att göra en lång historia kort.
    Jag sålde ett par skor på tradera, pengarna kom in och jag skickade skorna (detta var i tisdags). Jag gick till banken och såg att jag hade 100 kr mindre än vad jag skulle. Upptäckte att hon satt in 100 kr för lite. Kollade igenom mailen och såg att jag skrivit fel. Har skickat mail om detta och bett om ursäkt. Ska hon ge mig resterande pengar eller ska jag skylla mig själv?

• Svar på tråden Tradera
  • Jenny Hä

Lite för man ju skylla sig själv om man inte kollar hur mycket pengar dom satt in. Jag kollar alltid summan o att pengarna har kommit in innan jag skickar . men maila  denna o kolla , det kan ju vara ett misstag att denne satt in för lite , annars om det inte kommer in resten skulle jag nog skriva i omdömet sen att det var för lite pengar tror jag .

• Jenny Hä

Såg nu att det var du som skrivit fel dessutom , missade detta när jag läste först , ops, men ändå måste köparen ju veta att du skrivit fel o då är det väl ärligt att kolla med dig om det ska var så o dte har hon ju inte gjort. Det är ju båda som gjort ett misstag tycker jag , svårt ...
    Jag vet faktiskt inte vad jag skulle ha gjort. 

• TessieTupp

Jag andvänder mig alltid av Traderas automatiska vinnar mail för att slippa sådana misstag, jag tycker du skall kontakta henne och säga att det blivit fel!

• Slacker
    Mandarin skrev 2010-10-08 07:32:21 följande:
    var skrev du fel? ivinnat mailet till henne elller i aktionen på T? 
    var det i vinner mailet tycker jag att du kan be om resterande penngar. 
    ja, det var i vinnarmailet, har bett om pengarna men hon svarar inte:(
  • Slacker

hon har fortf inte skickat pengarna:/

• Slacker

hon svarar inte mailen jag skicka förra veckan heller

• Jakin
    Slacker skrev 2010-10-12 19:08:31 följande:
    hon svarar inte mailen jag skicka förra veckan heller
    Hur mycket var det vinnande budet på och hur mycket satte hon in på ditt konto?
  • Slacker
    Jakin skrev 2010-10-12 21:51:40 följande:
    Hur mycket var det vinnande budet på och hur mycket satte hon in på ditt konto?
    Vinnande budet var 270, hon satte in 170 + 60 i frakt
  • Jakin
    Slacker skrev 2010-10-12 22:13:02 följande:
    Vinnande budet var 270, hon satte in 170 + 60 i frakt
    Då har hon inte ens betalt sitt vinnande bud. Självklart skall hon betala 330:- Det hade varit skillnad om du t e x glömt att ta med frakten eller så, för då hade du gott kunnat skylla dig själv tycker jag. Men lägger man ett bud, då får man fan betala det också. Hon har brutit mot användarvillkoren och jag tycker att du först försöker få tag i henne. Varför ringer du inte till henne?
  • Slacker
    Jakin skrev 2010-10-12 22:17:13 följande:
    Då har hon inte ens betalt sitt vinnande bud. Självklart skall hon betala 330:- Det hade varit skillnad om du t e x glömt att ta med frakten eller så, för då hade du gott kunnat skylla dig själv tycker jag. Men lägger man ett bud, då får man fan betala det också. Hon har brutit mot användarvillkoren och jag tycker att du först försöker få tag i henne. Varför ringer du inte till henne?
    Ja, hade det varit frakten hade jag också skyllt mig själv men hon visste ju om vinnande budet.
    Jag har ringt, rinde igår och tidigare idag, inget svar:( Mailade igen om att hon har till fredag på sig sen blir det neg omdöme, såg just att hon också hade ett neg omdöme sen tidigare av samma orsak, att hon hade betalat in för lite
  • Jakin
    Slacker skrev 2010-10-12 22:19:35 följande:
    Ja, hade det varit frakten hade jag också skyllt mig själv men hon visste ju om vinnande budet.
    Jag har ringt, rinde igår och tidigare idag, inget svar:( Mailade igen om att hon har till fredag på sig sen blir det neg omdöme, såg just att hon också hade ett neg omdöme sen tidigare av samma orsak, att hon hade betalat in för lite
    Du kanske skulle skicka över en vän som inkasserar pengarna åt dig?! {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Slacker
    Jakin skrev 2010-10-12 22:36:24 följande:
    Du kanske skulle skicka över en vän som inkasserar pengarna åt dig?! {#emotions_dlg.djavulsk}
    Haha, ja! Synd att man inte känner en biffig dörrvakt eller nåttDemon
Svar på tråden Tradera