Blodöra
våran katt som är 7 år kanske. Han fick ett blodöra på ena örat för ganska så längesen. Vi smörjde örat med "Chiloromycetin" tror jag den heter. Min mamma hade läst att den skulle hjälpa till att läka örat igen. Sen stack vi hål på örat lite då och då när det hade blivit jättestort. Men så blev örat alldeles hårt. Så vi kunde inte fortsätta med att sticka hål på det. Så han kliade sönder "örat" eller vad man ska säga, han hade fått upp ett sår på örat. Så vi fick använda krage på honom. Sen så läkte såret och så. Men örat är fortfarande hårt och ganska tjockt. Men vi kunde inte göra något åt det då.
Men nu har han fått blodöra på andra örat också. Han kliar sig ganska mycket på öronen i vanliga fall så det är väl det som är anledningen till det kan jag tro. Så vi började smörja med salvan igen. Men örat blir bara större och större. Han har bara haft det i ca: en vecka. Vi försöker smörja 2-3 ggr om dagen. Vi satte även på en krage då vi inte ville att han skulle klia på det, eftersom örat bara blev större av det. Men han lyckades få av kragen så nu hittar vi den inte. Örat är som en ballong verkligen det är ca: 3 cm tjockt.
Jag är rädd att han kanske inte kommer höra så mycket om detta örat blir som det andra. Jag vill verkligen ringa till veterinären men mamma säger att dom inte kommer kunna göra så mycket mer än vad vi gör nu.
Men jag vill verkligen inte att han ska ha två hängande och hårda öron och dålig hörsel.
Någon som vet ett bra tips än vad det vi redan har gjort?
Jag har läst omkring lite här vad ni har skrivit och det verkar som att det har gått bra med era katter. Det är skönt att höra. Men tänk så hjälper det inte på våran katt? ;s
Jag skulle blir jätte tacksam om jag fick hjälp med detta. Har ingen annanstans att ta vägen.
Tack på förhand !
KRAM