Bebisar med sen motorisk utveckling?
Undrar om det finns någon med samma!
Min son är 6 månader (31 mars -10) och är en glad och go kille. Men han är sen i sin motoriska utveckling och jag en hönsmamma som behöver få prata av mig med likasinnade!
Han har sedan länge kunnat lyfta upp huvudet och är fullt stabil i nacken och han sitter bra med stöd.
Han kan dock inte stödja på raka armar när han ligger på mage, han har svårt med att växla huvudläge (från att ha huvudet på golvet/lyfta upp det och omvänt), kan inte rulla runt åt något håll, har svårt att stödja på benen (kan knappt göra det), tar sig ingenstans (kan inte åla osv), har svårt med överkroppen i upprätt läge (om jag tex bär honom så kan hans överkropp rätt vad det är falla bakåt trots att jag håller i honom), sitter han med stöd och faller lite lätt åt sidan så kan han inte räta upp sig igen.
Det verkar vara enormt frustrerande för honom, speciellt att han inte kan vända sig. Han är väldigt social och "pratar" mycket, har mycket ögonkontakt och älskar att lyssna på sagor och musik.
Vi ska till BVC den 12:e, jag har tagit upp detta med dem tidigare men de tar mig inte seriöst utan kommer med standardsvaret: "Det är inget vi behöver oroa oss för än".
Finns det någon som har upplevt liknande med sitt barn?
(Måste även säga att jag oroar mig lite extra för att jag av naturliga skäl jämför med storebror som var väldigt tidig med allting)