• Anonym

var ringer jag?

ska fylla i papperna om HP till FK och undrar bara vart man får reda på va men tjänat?

räcker det att ringa skatteverket även fast jag går som timvikarie inom både kommunen och attendo care?

• Svar på tråden var ringer jag?
  • Jenny Hä

När du ska söka HP så ska arbetsgivaren skriva in uppgifter om dina arbetsuppgifter o inkomst o ev omplacering o skicka in o sen ska även du skriva i dina arbetsuppgifter på en annan blankett . det räcker inte om enbart du skriver i dom pappren utan arbetsgivaren måste oxå skicka in . I ditt fall alla arbetsgivare.

• Anonym
    Jenny Hä skrev 2010-10-08 10:15:05 följande:
    När du ska söka HP så ska arbetsgivaren skriva in uppgifter om dina arbetsuppgifter o inkomst o ev omplacering o skicka in o sen ska även du skriva i dina arbetsuppgifter på en annan blankett . det räcker inte om enbart du skriver i dom pappren utan arbetsgivaren måste oxå skicka in . I ditt fall alla arbetsgivare.
    ja precis, har fått 2 olika papper eller 3 rättaresagt. 1 då jag ska fylla i själv, 1 till arbetsgivaren och ett till en annan arbetsgivare då jag jobbar som timmis inom vården åt 2 olika företag!

men på de papper jag ska fylla i så står det att jag ska skriva inkomst på punkt 3. men då ska jag väl ringa skatteverket för att få reda på vad jag tjänat eller ska man ringa lönekontoret? fast Attendo har ju inte samma lönekontor som kommunen =) åh va strulit det blev..
  • Jenny Hä

Lönekontoret kontaktade jag . Annars kan du ju lika gärna kolla deklaration från förra året för det är ju samma uppgifter som skatteverket har . Kolla båda dina lönekontor sen ska det ju överensstämma med det som din arbetsgivare fyller i. Alltid krångligt att ha flera arbetsgivare när man ska söka bidrag o annat tyvärr.

• Anonym
    Jenny Hä skrev 2010-10-08 10:37:34 följande:
    Lönekontoret kontaktade jag . Annars kan du ju lika gärna kolla deklaration från förra året för det är ju samma uppgifter som skatteverket har . Kolla båda dina lönekontor sen ska det ju överensstämma med det som din arbetsgivare fyller i. Alltid krångligt att ha flera arbetsgivare när man ska söka bidrag o annat tyvärr.

ja så är det nog, men har nog tankarna att jag bara ska kontakta ena arbetsgiaren då jag bara jobbat där senaste halvåret! fast han e karl o han sa i telefonen att han inte fattar nånting
  • Jenny Hä

Frågan är om du verkligen kan få HP när du är arbetslös vilket man räknas som vid timvikarie?

• Anonym
    Jenny Hä skrev 2010-10-08 10:55:00 följande:
    Frågan är om du verkligen kan få HP när du är arbetslös vilket man räknas som vid timvikarie?
    man har en sorts anställning som timvikarie och man kan få HP´inom vården.
  • Jenny Hä

Ok:) Vet bara att jag läst nån stans att man klassas som arbetslös vid timvik o då inte e berättigad HP

• Mela78

Kontakta dina lönekontor, det är en av deras arbetsuppgifter att hjälpa till med löneuppgifter. Du ska ju fylla i uppgifter om den lön du har nu, inte vad du tjänade förut.

• Anonym
    Mela78 skrev 2010-10-08 11:03:17 följande:
    Kontakta dina lönekontor, det är en av deras arbetsuppgifter att hjälpa till med löneuppgifter. Du ska ju fylla i uppgifter om den lön du har nu, inte vad du tjänade förut.
    men jag tjänar ju olika för varje månad..  usch va virigt de är..man kanske inte ska säka HP ändå för ja får inte många timmar ändå så de kanske inte spelar någon roll. mr ju bra så jag klarar ju att jobba ett tag till.
  • Jenny Hä

Dina arbetsgivare ska räka ut vad du tjänat hos dom sista 6 månaderna , så det är dom som får krångligt inte du :)
    Mår du bra finns det väl ingen anledning att söka HP? 

Svar på tråden var ringer jag?