var ringer jag?
ska fylla i papperna om HP till FK och undrar bara vart man får reda på va men tjänat?
räcker det att ringa skatteverket även fast jag går som timvikarie inom både kommunen och attendo care?
ska fylla i papperna om HP till FK och undrar bara vart man får reda på va men tjänat?
räcker det att ringa skatteverket även fast jag går som timvikarie inom både kommunen och attendo care?
När du ska söka HP så ska arbetsgivaren skriva in uppgifter om dina arbetsuppgifter o inkomst o ev omplacering o skicka in o sen ska även du skriva i dina arbetsuppgifter på en annan blankett . det räcker inte om enbart du skriver i dom pappren utan arbetsgivaren måste oxå skicka in . I ditt fall alla arbetsgivare.
Lönekontoret kontaktade jag . Annars kan du ju lika gärna kolla deklaration från förra året för det är ju samma uppgifter som skatteverket har . Kolla båda dina lönekontor sen ska det ju överensstämma med det som din arbetsgivare fyller i. Alltid krångligt att ha flera arbetsgivare när man ska söka bidrag o annat tyvärr.
Frågan är om du verkligen kan få HP när du är arbetslös vilket man räknas som vid timvikarie?
Ok:) Vet bara att jag läst nån stans att man klassas som arbetslös vid timvik o då inte e berättigad HP
Kontakta dina lönekontor, det är en av deras arbetsuppgifter att hjälpa till med löneuppgifter. Du ska ju fylla i uppgifter om den lön du har nu, inte vad du tjänade förut.
Dina arbetsgivare ska räka ut vad du tjänat hos dom sista 6 månaderna , så det är dom som får krångligt inte du :)
Mår du bra finns det väl ingen anledning att söka HP?