• Anonym (Ordstum)

Hjälp mig att formulera mig på Engelska!:/

Hej!

Jag behöver akut hjälp med att formulera mig på Engelska, det står helt still i huvudet och jag vet inte riktigt vad jag ska skriva!:(

Jag har en bekant som precis har förlorat sitt först födda barn efter komplikationer under/efter förlossningen, och jag vill skriva ett brev som jag ska skicka till dem och beklaga sorgen och så vidare, men det står helt still.

Är inte så värst hemma på att skriva något sådant alls, inte ens på Svenska!:/ Vad kan man skriva?! Hur ska man skriva?! Hade det varit Svenska så hade man ju kunnat få dem att förstått någorlunda i alla fall, och kunna pillra ihop ett par rader.. Men nu står det som sagt alldeles still!:/

Hoppas att någon kan hjälpa.. Jag måste skicka det innan söndag!

Tack! 
  • Svar på tråden Hjälp mig att formulera mig på Engelska!:/
  • UmmAminah

leta fram en dikt som är på engelska o förklara att du vill beklaga sorgen men att du har svårt att hitta orden?

Love Will Remain

I will offer comfort
    When I see you in pain
    I will give you hope
    When stormy days reign
    I will lift your spirits
    When your emotions drain
    I will hear you out
    When you need to complain
    I will always love you
    And that is how I will remain.

tex kanske......

shortsweetpoems.com/63/poems-of-support-and-love/
  • Anonym

Dear xx

I'm so sorry for you loss. It must be terrible for both of you and I cannot imagine what it must feel like. I'm here for you as always if you need to talk. Let me know if there is anything I can do for you.
    My thought are with you and you family

Love,

xx

• Anonym (Ordstum)
    lightfish skrev 2010-10-08 11:20:48 följande:
    Vad vill du ha fram? Vill du ställa upp som stöd?
    Stöd kan jag inte ställa upp med då det är långt mellan oss och vi känner inte varandra så bra!

Jag vill beklaga sorgen och hoppas att dem kan gå vidare och att det är många som lider med dem, men vet inte hur jag ska formulera mig!:'( 
  • Anonym (Ordstum)
    Anonym skrev 2010-10-08 11:31:43 följande:
    Dear xx

I'm so sorry for you loss. It must be terrible for both of you and I cannot imagine what it must feel like. I'm here for you as always if you need to talk. Let me know if there is anything I can do for you.
    My thought are with you and you family

Love,

xx
    Det var bra!

Hoppas på mer...

Tack.. 
  • Anonym (Ordstum)
    UmmAminah skrev 2010-10-08 11:28:07 följande:
    leta fram en dikt som är på engelska o förklara att du vill beklaga sorgen men att du har svårt att hitta orden?

Love Will Remain

I will offer comfort
    When I see you in pain
    I will give you hope
    When stormy days reign
    I will lift your spirits
    When your emotions drain
    I will hear you out
    When you need to complain
    I will always love you
    And that is how I will remain.

tex kanske......

shortsweetpoems.com/63/poems-of-support-and-l.../
    Kanske kan avsluta med en dikt?

Tack.. 
  • lightfish

Jag snodde #3 och gjorde om det lite och la till en refräng av en låt som en änglamamma på forumet hade på sitt barns begravning. Jag skulle uppskatta ett grattis till bebisen även om hon/han inte fick stanna hos mig för jag har ju trots allt blivit förälder.

Dear xx

Congratulations to your beautiful baby and I am so sorry for your loss of him/her. It must be terrible for both of you and I can not imagine what it must feel like. I am here for you as always if you need to talk. Let me know if there is anything I can do for you.
    My thoughts are with you and you family

Love,

xx

Heaven is a place nearby

So I won't be so far away
    And if you try and look for me
    Maybe you'll find me someday
    Heaven is a place nearby
    So there's no need to say goodbye
    I will ask you not to cry
    I'll always be by your side

(Källa: Lene Marlin - "A place nearby")

• Anonym

fast det kanske känns fel att 'congrat' någon för att sen beklaga sorgen..

• lightfish
    Anonym skrev 2010-10-08 12:00:58 följande:
    fast det kanske känns fel att 'congrat' någon för att sen beklaga sorgen..
    När tycker du att hon ska gratulera till att de fått en bebis, att de ändå blivit föräldrar TROTS att de förlorat barnet?

Om man läser på ängladelen av det här forumet är det många av dem som gärna hade velat ha ett grattis till bebis, jag också om jag skulle hamna i den situationen.
  • Anonym
    lightfish skrev 2010-10-08 12:16:05 följande:
    När tycker du att hon ska gratulera till att de fått en bebis, att de ändå blivit föräldrar TROTS att de förlorat barnet?

Om man läser på ängladelen av det här forumet är det många av dem som gärna hade velat ha ett grattis till bebis, jag också om jag skulle hamna i den situationen.
    men de har ju inte blivit föräldrar. rent krasst. jag hade tyckt det var jättekonstigt om jag först fick ett 'grattis' och sen 'sorry for your loss' men det är jag det
  • Anonym (Änglaförälder)

I egenskap av änglaförälder så kan jag berätta, och alla andra jag träffat säger samma sak, att jag är jättestolt över min dotter och blir glad när någon gratulerar mig! TS Skriv i änglaforumet istället så kommer du få mer tips och från folk som vet vad de pratar om. Att benämna det som missfall låter illa, likaså att hoppas på att de kan gå vidare när de precis förlorat sitt barn! Men det är jättebra att du vill skriva, det är många som drar sig undan och det sårar!
    Kram

• Färna

Jag har nu skrivit i änglarummet!

Vem är denna hon som ni pratar om?:o

• lightfish
    Färna skrev 2010-10-08 21:54:57 följande:
    Jag har nu skrivit i änglarummet!

Vem är denna hon som ni pratar om?:o
    Jag antog att du var en hon?... För att utgå från de killar/män jag känner så är det få som skulle beklaga till en bekant.
  • Färna

Jag är en han, inga hårda känslor!:) Jag gör det! Tycker att man bör göra de även fast man är "man"!:)

Svar på tråden Hjälp mig att formulera mig på Engelska!:/