• Anonym

Vad hade du valt att välja för utbildning om du var tvungen att välja någon av följande och varför?

Vad hade du valt att välja för utbildning om du var tvungen att välja någon av följande och varför?

1. Tandhygienist
    3. Personalvetare
    4. Sociologisk samhällsanalys

Tänk på arbetsmarknad, lön och sådant också Jag kan nämligen inte bestämma mig vad jag vill studera

• Svar på tråden Vad hade du valt att välja för utbildning om du var tvungen att välja någon av följande och varför?
  • Anonym (2:an)

Jag hade valt nr 2, som inte finns med i TS

Jag hade valt personalvetare, eftersom det är det som jag tycker verkar mest intressant. Jag har ingen aning om hur arbetsmarknaden ser ut för de tre yrkena, men hade jag seriöst funderat på något av de tre så hade jag kollat på t ex AMS Yrkeskompass. Jag skulle inte börja plugga någonting enbart för att det var intressant, det måste finnas möjligheter till jobb också.

Sociologisk samhällsanalys låter som ett finare ord för arbetslös, men det kanske bara är jag som inte hört det ordet förut. Vad är det för någonting? Vad ingår det för kurser i examen?

• Cia o krabaten

Vet inte heller vad 3an innebär, men jag hade valt en utbildning där man kunde byta till olika arbetsgivare och yrken!
    Tandhygienist är ju antingen folktandvården eller privat, that's it!
    1an innebär väl att man har hand om personalfrågor om jag inte minns fel? Har för mig att en butikschef jag kände en gång hade det som utbildning. Och sånt kan man ju göra på mååååånga olika arbetsplatser under sitt arbetsliv som ändå är 30-40 år långt! 

• LyckligtSlut

Tandhygienist låter ju som att man kan få jobb på iaf.

PMS året runt :(
Svar på tråden Vad hade du valt att välja för utbildning om du var tvungen att välja någon av följande och varför?