• gardenofme

Ska bli särbo och har en tvååring.. hjälp och tips tack!

Hej,

Jag lever just nu som sambo med pappan till mina barn. Vi har varit tillsammans i tre år och har en dotter på 20 månader så allt gick rätt fort men kändes så rätt. Nu har vi dock sedan vår dotter föddes tärt så mycket på vårt förhållande genom tjafs och bråk till den grad att vi inte är speciellt glada eller kärleksfulla mot varandra längre. Både jag och min sambo har gått och pratat med psykologer, vi har gått tillsammans till parterapi och vi har även försökt att prata med varandra, testat olika lösningar, försökt att lyssna på varandra, starta om osv osv.. men INGENTING har gjort saken bättre. Jag behöver nog erkänna att det mest är jag som är avstängd. Jag känner knappt något längre utan det är mest irritation och trötthet som framgår. Vi försöker dock att få ledig tid tillsammans och går på bio men det händer inte så ofta att vi är ifrån vår dotter och vi har ännu inte haft en enda natt tillsammans utan henne. Jag är rädd att vi ska trasa sönder vårt förhållande helt om vi inte redan har gjort det, och jag vill absolut inte att vår dotter ska märka det eller ta skada så vi har nu bestämt oss för att försöka som särbo eftersom vi båda vill att vårt förhållande ska ha en chans. Jag vill känna mig kär igen men jag vill också få tid själv till att få vara glad och inte bara irriterad.

Nu till min fråga. Är vi många? Jag menar vi som bar barn och som väljer att vara särbo istället för sambo och gifta? Ni som är det och läser, snälla kan ni berätta hur det gått för er och hur det fungerar med barnet/barnen med både hämtning/lämning och hur barnet verkar må? Det sista jag vill är att vår dotter ska ta skada men tror just nu att det blir värre om vi fortsätter som vi gör.

Jag behöver alla tips, råd och så som jag kan få för att våga och orka ta mig igenom detta.
    //M

Svar på tråden Ska bli särbo och har en tvååring.. hjälp och tips tack!