• menförhelvete

Snarkar era bebisar?

Vår lilla 4 månaders flicka snarkar lätt på nätterna, och på dagarna är det precis som om hon är lite täppt i näsan, hörs ett svagt väsande/snorande ljud när hon andas.

Detta är säkert inte alls konstigt, nån mer som har en bebis som väser lite från näsan på dagarna och småsnarkar på nätterna?

Nojjig är jag, svara mej nu.. *ler*

• Svar på tråden Snarkar era bebisar?
  • Flutterby

Japp, låter precis som här! Vår lille är 8 månader nu o snarkar fortfarande då o då.

• hogga

Jajemen, här snarkas det också friskt. Fruktansvärt irriterande när man en 4 1/2 månaders son och en lite äldre sambo som snarktävlar på nätterna. Inte mycket sömn.

• lill linda 82

ja fast bara om han är täppt i näsan..

• menförhelvete

men jag tycker inte att hon är förkyld egentligen, men det väser ur näsan när hon andas.

Väser det ur era bebisars näsor även fast dom inte i övrigt är förkylda?

• lill linda 82

bäbisar har trånga näsgångar så det e inte så ovanligt skulle jag tro.

min lilla kille hade en period då han var 3 månader då han lät som en gris om nätterna..

• menförhelvete

Ok, då är det säkert ok att låta som hon gör. Jag visste faktiskt inte att bebisar har trånga näsgångar, då behöver det ju egentligen bara vara liten snorklump i vägen för att hon ska låta som hon har ett litet bi i näsan..

• Lejån

ja här är en till som både snarkar och rosslar. Var faktiskt till barnläkaren för att jag tyckte hon rosslade så mkt, men där rosslade hon såklart ingenting!!
    Nu rosslar hon mindre men snarkar hej vilt.

• menförhelvete

Puffar upp!

Nån mer med en väsande bebis som egentligen inte är förkyld men "väser" ur näsan?

• Alex 20040923

Jag kan höra min son genom väggen när han sover. Han har alltid låtit högt när han andas oavsett om han är förkyld eller ej. Tog upp det på BVC men dom sa att så kunde det vara om dom är trånga i näsan.

• Lilja84

min son snarkar"väser" ibland , haha .. han är 3 veckor gammal , tror han har fått det från pappa sin.

• Malhin

min dotter är snart 10 månader o hon snarkar mycker på nätterna

• new

hej allihopa....

vår dotter har oxå samma symptom och det beror förmodligen på polyperna.
    Dom är svullna och orsakar detta bekymmer.
    Inget farligt men vad jag vet så gör man nget när dom är under fyra år.

Men vi ska till bvc på onsdag och få spruta samt tala med läkaren så jag hoppas jag får besked. Om vi får det så hör jag av mig

Stolt pappa till Maja 1år den 19/11 -05

• missH

låter precis som min son.. han är åtta dagar idag o låter precis som sin pappa.. fast lägre *s*

Svar på tråden Snarkar era bebisar?