• Guslageran

Förskola i Lundby/Hisingen

Det är snart sags för oss att börja söka en förskoleplats åt vår son.
    Vi bor i Lundby/Hisingen, nära Wieselgrensplatsen och det finns en hel del förskolor runt omkring oss.
    Ni som har barn på någon förskola/dagmamma i området, kan ni ge mig tips eller fördelar/nackdelar med den förskola som ni har?

• Svar på tråden Förskola i Lundby/Hisingen
  • jenst1

Vi har precis börjat på Blackevägens förskola (den nya), men kan inte utvärdera ännu. Har hört att Bjurslätts förskola ska vara bra.
    Lycka till!

• jenst1

Förresten... har hört att Prästkragsgatan också skall vara bra.
    Ge gärna feedback när ni väl fått plats någonstans. Kan vara intressant att höra.

• Guslageran

Jenst1: Ja den Blackevägens förskola hade jag inte hört talas om tidigare. Berätta gärna lite om den sen när du kan :)
    Den ligger i närheten av Lundbybadet va?

Jiji86: Nej, tyvärr kan vi ingen finska

Tack ändå för lite tips.

Bjurslätts förskola har jag haft lite funderingar kring och tyckt den verkat intressant och prästkragsgatan kan jag inte riktigt placera för tillfället.

• Julies

Då säger jag Hildedal för jag känner flera förskollärare där som jobbar på ett jättebra sätt! plus för nya lokaler och stor gård!

• dragonlady

Övre Hallegatans fsk är toppen!
    Min yngsta går sitt sista år där nu, jag har redan SVÅR separationsångest! :)

• atena100

Ja, jag håller med om Hildedal-Taklöksvägens förskola!

Pyret blev en TJEJ! Föddes 090109. Molly är namnet!
  • Guslageran

Tack för alla svar!
    Taklöksvägens fsk har jag som favorit och även Hällskriftsgatan.
    Men det är svårt..

• atena100

Hällskrift är också bra! Det är samma rektor på de båda förskolorna! Nu ska de ju bygga till Hällskrift med, eller nytt... :=)

Undras vilka Julies känner på Hildedal.!?

Pyret blev en TJEJ! Föddes 090109. Molly är namnet!
Svar på tråden Förskola i Lundby/Hisingen