vinglas utan fot
Dricker inte själv vin men tänkte ge i present så jag frågar er andra "vindrickare":
Är det gott att dricka ur vinglas utan fot? Ser ju väldigt trendigt ut men vill ju att det ska vara gott oxå.
Dricker inte själv vin men tänkte ge i present så jag frågar er andra "vindrickare":
Är det gott att dricka ur vinglas utan fot? Ser ju väldigt trendigt ut men vill ju att det ska vara gott oxå.
Jag har aldrig nånsin druckit vin ur glas utan fot - förutom då jag suttit i liten segelbåt på gungande vatten. Tror inte det finns vinglas utan fot, då kallas de inte vinglas. Då är det grogglas, dricksglas eller annat.
servera.citat.se/Products.aspx&productfamily=Inn+Crystal+Ilaria&productgroup=Vinglas&bnr=813634
nä nä. Det e nya glas som e speciellt för vin, inget annat
tingeling83: precis såna menar jag
www.google.se/imgres&imgrefurl=www.rappeholding.se/&usg=__DK3T4UzzRcMoTibXl-TrnZWLI9k=&h=547&w=902&sz=98&hl=sv&start=4&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=8LlO8lowDM7ptM:&tbnh=89&tbnw=146&prev=/images%3Fq%3Dvinglas%2Butan%2Bfot%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DN%26tbs%3Disch:1
Såna glas gör att man värmer upp vinet i handen då man måste omsluta glaset med handen. Inte trevligt. Nej, själv kör jag med riktiga vinglas även i fortsättningen.
Jag är ingen vinconnoisseur, men jag trodde att foten fyllde flera syften:
- Visa färgen på vinet
- Göra så att vinet inte värmdes upp av händerna
osv.