hur länge körde du bil?
hur långt in i graviditeten orkade/kunde/ville du köra bil?
jag orkar fortfarande men börjar bli mer och mer rädd att man ska råka ut för en olycka :S snart kommer ju snön och halkan :/
hur långt in i graviditeten orkade/kunde/ville du köra bil?
jag orkar fortfarande men börjar bli mer och mer rädd att man ska råka ut för en olycka :S snart kommer ju snön och halkan :/
När jag väntade första barnet, körde jag bil fram till ungefär 32+0 och när jag väntade andra barnet vet jag med säkerhet att sista gången jag körde var jag i vecka 33+0. Men båda gångerna har jag blivit inlagd på sjukhus och det har inte funnits anledning/möjlighet för mig att köra bil efter de tidpunkterna.
Jag undvek det de två sista veckorna före BF.
Jag körde in i det sista. Skulle på tillväxt-UL i vecka 40+2 och tänkte ta bilen men all snö gjorde att jag istället åkte kommunalt.
Jag tyckte om att köra bil. Jag pendlade fyra timmar varje dag till jobbet och hade väldigt lite egentid. Tiden i bilen (åkte tåg en bit så jag körde inte bilen alla dessa fyra timmar) var min och grabbens. Jag pratade med honom om dagen, om att vi skulle åka hem till pappa, jag sjöng för honom och så vidare.
Är i vecka 37+5 och har ännu inte slutat köra bil.
Borde man det? Blir väl antagligen mindre från och med nästa vecka då jag slutar jobba men ja... köra kommer jag nog göra då och då ändå.
Nästan snudd på att jag körde själv till förlossningen....
Med 3 barn som skulle till dagis osv så var jag illa tvungen att köra...
Jag har kört bil dan innan ha fått eller på natten å sen fått dag/ kväll :))
Körde idag, är 38+4.
Jag körde bil hela graviditeten men de sista veckorna undvek jag det.
Jag är rätt kort och sitter av den anledningen nära ratten. Jag tyckte att det kändes obehagligt i slutet av graviditeten. Fick skräckbilder av hur barnet skulle skadas om jag krockar. Körde bara när jag var tvungen.
38+1 idag och kör fortfarande, men det är jobbigt att fickparkera.
Jag körde hela graviditeten. Livssituation etc. gjorde det bekvämast för mig helt enkelt.