• Jossofräs

Russkiy toy

Russkiy toy är världens bästa hundras! Passar perfekt som familjehund och är den trevligaste hundrasen jag stött på. Jag har en själv och går i funderingar om att skaffa en till. För mig finns inga andra raser längre!

Någon mer här på fl som har russkiy toy som vill vara med och skryta om sina godingar? :D

• Svar på tråden Russkiy toy
  • qenzo

Har ingen erfarenhet alls av denna hundras, men jag undrar.. Är det inte lite farligt att rekommendera en ras så här varmt? Utan några som helst negativa kommentarer. Dvärghundarna är ju de som drabbats hårdast av modet.

Sedan har jag kollat deras rasstandard.. Vad skiljer sig mot Chiahuahuan? 

• Jossofräs

Som med all forumtrådar så är ju texten som skrivs en peronlig åsikt/synvinkel i allra högsta grad vilket jag tar förgivet att även de som läser tråden inser.

Det är en liten ras som många förväxlar med chihuahuan, en russkiy toy är en terrier och är därför lite mera hund. Kroppen, huvudformen, öronen och pälslagen skiljer sig markant, även vilka färger som är godkända.

Att jämnföra en russkiy toy och en chihuahua är som att jämnföra en dobbermann och en rottis. Kanske kan se lite liknande ut men är helt olika typ av hund!

• qenzo
    JossBergendahl skrev 2010-10-08 19:23:14 följande:
    Som med all forumtrådar så är ju texten som skrivs en peronlig åsikt/synvinkel i allra högsta grad vilket jag tar förgivet att även de som läser tråden inser.

Det är en liten ras som många förväxlar med chihuahuan, en russkiy toy är en terrier och är därför lite mera hund. Kroppen, huvudformen, öronen och pälslagen skiljer sig markant, även vilka färger som är godkända.

Att jämnföra en russkiy toy och en chihuahua är som att jämnföra en dobbermann och en rottis. Kanske kan se lite liknande ut men är helt olika typ av hund!
    Okej, ja som sagt, jag har ingen erfarenhet alls om rasen, så jag var tvungen att fråga ;)
Svar på tråden Russkiy toy