• Daniels brud

Babysim i Malmö-vart?

Jag och min man vill gärna gå med vår dotter på babysim (bor i Malmö) och eftersom amken jobbar kan vi enbart gå på helgerna.
    Vart finns det babysim i Malmö? (förutom Rund o Sund och Swimmix som dessutom inte har helgtider)

• Svar på tråden Babysim i Malmö-vart?
  • saoura

swimmix ska börja med helgtider, annars finns det i oxie vad jag vet...

• Tallkotten

vi går på aquababy på MAS och är jättenöjda, de har helgtider. De har även på friskis &svettis.

• Daniels brud

Oj vad snabba ni var med att svara! 1000 tack!{#emotions_dlg.flower}  Ska kolla runt och jämföra priser lite.

• Emelie1990

Piggelinens på rönnen vid värnhem

• älskarlivet81

Vi gick på aquababy och är inte nöjda.. Vår tjej var för liten när vi började där så vi gick bara 4 gånger, skulle få igen de 4 andra gångerna senare.. Min man mailade de för en månad sen, de har inte svarat på mailen. Han har ringt på deras telefontider fast då var där en telefonsvarare, han pratade in meddelande men de har inte ringt tillbaka.

• Vickan H J

Såg att ni efterlyste babysim i Malmö!
    Då vill jag ta tillfället att tipsa om att jag tar över babysimmet på måndagkvällar på Parkmöllan i Malmö.
    Jag har 18 års erfarenhet som babysimsinstruktör och sedan 8 år driver jag babysim på Österlen.

Babysim är ju ett härligt sätt att umgås med sitt barn i vattnet med vattenvana som bonus.

• älskarlivet81
    Vickan H J skrev 2010-12-02 17:21:27 följande:
    Då vill jag ta tillfället att tipsa om att jag tar över babysimmet på måndagkvällar på Parkmöllan i Malmö.
    Jag har 18 års erfarenhet som babysimsinstruktör och sedan 8 år driver jag babysim på Österlen.

Babysim är ju ett härligt sätt att umgås med sitt barn i vattnet med vattenvana som bonus.
    Vad heter din firma? :)
  • Flippan71
    Vickan H J skrev 2010-12-02 17:21:27 följande:

Vad bra! Min son är 6 veckor, är det lagom ålder att börja eller bör barnet vara äldre? Vilken tid är det på måndagkvällar? Är det bara att komma dit eller måste man anmäla sig i förväg?
  • älskarlivet81
    Flippan71 skrev 2010-12-02 17:41:10 följande:
    Vad bra! Min son är 6 veckor, är det lagom ålder att börja eller bör barnet vara äldre? Vilken tid är det på måndagkvällar? Är det bara att komma dit eller måste man anmäla sig i förväg?
    Det är alldeles för tidigt kan jag säga. Vi började när vår tjej var 12 veckor och även det var för tidigt så vi fick avbryta.
  • Flippan71
    älskarlivet81 skrev 2010-12-02 18:05:49 följande:
    Det är alldeles för tidigt kan jag säga. Vi började när vår tjej var 12 veckor och även det var för tidigt så vi fick avbryta.
    Oj då! Tack då vet jag att jag kan lägga det på hyllan ett tag.. ;)
  • Vickan H J

Oj, nu var det allt för länge sedan jag var inne på familjeliv märker jag, Sorry!
    Någon frågade vad firman heter? Sinne Kropp Föräldraskap.
    Jag tog vid nyår över de tider som Aquababy tidigare haft, de har helt lagt ner verksamheterna i både Malmö och Stockholm.
    Har måndagar från 16.15 på Parkmöllan men även verksamhet i Ystad och på Österlen.

Tråkigt att några av er inte har så bra erfarenheter och inte blivit bemötta på det sett som man kan önska borde vara en självklarhet.

Ang. att börja tidigt är min erfarenhet under de 18 år jag varit instruktör att från 3 månader är lagom. Innan dess kan man likväl bada hemma, lära känna varandra föräldrar och baby samt att det lilla barnet hinner bygga upp lite av sitt imunförsvar. Men det är aldrig för sent att börja babysimma.
    Viktigt när man börjar (särskilt med små barn) är lugn miljö och tempo så man inte forcerar fram något bara för att man så gärna vill.
    Babyns humör, dagsform och personlighet måste få avgöra tempot samt inte minst föräldrarnas trygghet i vattnet.

• älskarlivet81
    Vickan H J skrev 2011-03-31 16:05:34 följande:

Oj, nu var det allt för länge sedan jag var inne på familjeliv märker jag, Sorry!
    Någon frågade vad firman heter? Sinne Kropp Föräldraskap.
    Jag tog vid nyår över de tider som Aquababy tidigare haft, de har helt lagt ner verksamheterna i både Malmö och Stockholm.
    Har måndagar från 16.15 på Parkmöllan men även verksamhet i Ystad och på Österlen.

Tråkigt att några av er inte har så bra erfarenheter och inte blivit bemötta på det sett som man kan önska borde vara en självklarhet.

Ang. att börja tidigt är min erfarenhet under de 18 år jag varit instruktör att från 3 månader är lagom. Innan dess kan man likväl bada hemma, lära känna varandra föräldrar och baby samt att det lilla barnet hinner bygga upp lite av sitt imunförsvar. Men det är aldrig för sent att börja babysimma.
    Viktigt när man börjar (särskilt med små barn) är lugn miljö och tempo så man inte forcerar fram något bara för att man så gärna vill.
    Babyns humör, dagsform och personlighet måste få avgöra tempot samt inte minst föräldrarnas trygghet i vattnet.

Vi började när vår dotter var 3 månader och det var alldeles för tidigt... Vi fick, som sagt var, avbryta vår kurs och ta igen senare. Hade hellre börjat när hon var 5 månader ungefär.
Svar på tråden Babysim i Malmö-vart?