• Dossen

Röd i blöjvecken/ljumskarna samt pungen mm.

Vad smörjer ni era små ljuveler med när de är röda, undrar vad det kan vara som gör dem röda, tvättar noga och håller mig till oparfymerade våtservetter, ingen tvål....

Tips mottages!!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 22:54
    Brukar köra med idomin samt provat en med x minns ej vad den hette...
  • Svar på tråden Röd i blöjvecken/ljumskarna samt pungen mm.
  • Jag bryr mig inte vad ni tycker

Bajsar de löst kan de bli röda på en gång. Jag brukar smörja in med Natusan zinkpasta eller iduminsalva i ett tjockt lager.

• Jag bryr mig inte vad ni tycker
    Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2010-10-08 22:56:16 följande:
    Bajsar de löst kan de bli röda på en gång. Jag brukar smörja in med Natusan zinkpasta eller iduminsalva i ett tjockt lager.
    Ja idomuinsalva heter det nog.
  • crazy mom

Alla hem med barn behöver en Inotyolkräm. Finns på apoteket. Är ÖVERLÄGSET bäst när det gäller skavsår, utslag, röda snippor, snoppar och rumpisar!!!

• Prodin

Min kille ær 4 mån och blir rød av Pampers bløjor (vilka innehåller lotion).

Vi anvænder ALDRIG køpta våtservetter eller wipes, det ær idioti. Bara papper eller trasa med vatten på, eventuellt lite olivolja.

Ser till att det ær ordentligt torrt innan nya bløjan går på och tar 9 gånger av 10 babypuder på rumpan och i veck. Givetvis byta bløja ofta ofta och gærna lufta så ofta man kan.

• Teskedsmamman

Inotyol, osvikligen!

Jag har inotyol även när jag får skav av att ha gått en hel dag när det är varmt, har man då trosskydd så blir det genast "infanterield".....

Nare i ansiktet tar den bort över natten om man smörjer tunt, tunt....

4 killar!! - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Maria222

Lufta mycket. Se till att huden är torr innan ny blöja sätts på. Skölj direkt under kranen för att undvika att tvättlapp sliter på huden. Smörj med bröstmjölk eller inotyol.

Det är mina bästa tips.

Mamma till Kevin född 0706 och Lukas född 100817.
  • Songs from the wood

Inotyol som finns på Apoteken är verkligen en mirakelsalva!  Smörj på morgonen efter tvättningen varje dag.

• Nalle Puh73

Håll bara koll på det så det inte är svamp. Min minsta vart likadan och bara över en natt så var han illröd och blank. Visade upp det på BVC och det var svamp. Fick medel av pensla på av dom + order att använda inotyol sedan när blåakuren var klar.
    Jag tyckte jag luftade, tvättade och gjorde efter konstens alla regler men han var en stor kissare så han var väl mer eller mindre alltid nerkissad och fuktig trots konstanta blöjbyten.

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • Lantani

Intyol är så bra till sånt, men snåla inte med krämen, ett tjockt laget ska det vara, då brukar det försvinna fort! Dottern var jätteröd vid rumpan igår (nästan som lite småblåsor också), smörjde henne vid 3 blöjbyten och nu är det helt bra igen!

Alvin 081114 och Alice 100807
  • delifi2

Penatencreme eller puder finns ALLTID hemma hos oss, tyvärr finns den inte i Sverige men i Dnamark och Tyskalnd, den är bättre än alla skaer som finns i SVerige

Svar på tråden Röd i blöjvecken/ljumskarna samt pungen mm.