• TsrSa

Gravid och kramp i underlivet?

Hej allihopa!
    Jag är en tjej på 19 år som väntar mitt första barn. Är beräknad till den 23:e oktober.. alltså 2 veckor till
    ( är i v 37+6 )

Har nu dom sista dagarna kännt att jag får kramp i underlivet (typ på blygläpparna), det håller i sig nån minut sen försvinner det igen..någon som känner igen sig?

Dom senaste dagarna har jag också fått kramp i insidan av benet längst uppe vid underlivet... ONT gör det..Någom mer som får det? eller har haft det??

Har även haft lite "mensvärk" som jag tror är förvärkar innan förlossning.

Tacksam för svar o tips eller något Skrattande

• Svar på tråden Gravid och kramp i underlivet?
  • delifi2

låter mer som milda sammandrgningar du haft.
    förväkra är mer kraftiga än bara mensvärk.

det är mycket som trycker på neråt nu, har barnet lagt sig tillrätta eller? för det du känner som kramp kan vara så att  barnet trycker neråt och kommer åt nån nerv, att h*n fixerar sig kan det oxå vara

• TsrSa
    delifi2 skrev 2010-10-09 00:28:01 följande:
    låter mer som milda sammandrgningar du haft.
    förväkra är mer kraftiga än bara mensvärk.

det är mycket som trycker på neråt nu, har barnet lagt sig tillrätta eller? för det du känner som kramp kan vara så att  barnet trycker neråt och kommer åt nån nerv, att h*n fixerar sig kan det oxå vara
    Ja barnet har lagt sig tillrätta..Det hade den redan gjort i v 33.. har varit på kontroll hos barnmorskan denna veckan :)
  • delifi2

då är det nog bara så att den trycker neråt och kommer åt någon nerv, man är ju väldigt känlig där nere och har mycket mer blod i kroppen oxå

• TsrSa
    delifi2 skrev 2010-10-09 00:44:39 följande:
    då är det nog bara så att den trycker neråt och kommer åt någon nerv, man är ju väldigt känlig där nere och har mycket mer blod i kroppen oxå
    Okej, tack för ditt svar Glad
  • SEW

Jag har fått kramp i underlivet i perioder under hela graviditeten. Men det har faktiskt minskat nu på slutet, nu ilar det mer när jag går om bebisen ligger på ngn nerv eller så.

• Emeliiieeee

jag har haft precis som du och jag har fått förklarat att det är när bebisen ligger med huvudet nedåt och vrider på det, då kommer fogarna i kläm eller vad man ska säga och det blir som en ordentlig ilning som känns som att någon vrider om en kniv där nere..Men du kan vara lugn det är helt normalt och blir lite bättre när lillen har fixerat sig och ligger mer still :)

• TsrSa

Känns skönt och veta att det finns fler som har samma problem Glad Då behöver jag inte vara oroligt.
    Tack för era svar!

Svar på tråden Gravid och kramp i underlivet?