• Pigelinen

Vilka gardiner, vita el plommon?

Var helt inne på att jag skulle köpa vita gardiner till vårt nya tv-rum men när jag kom till tygaffären så hade de fått in nya plommonfärgade som tydligen skulle vara helt "inne" nu i höst. Så nu börjar jag vela... vilka ska jag ha? Vi ahr två fönster ett på 130cm och ett stort ink altandörr på ca 350cm. Gardinerna har öljätter i ovankant. Våra väggar är vita. brun skinngrupp, ekkista som bord, ekbokskåp brun ryamatta. Enbart fotografier på väggarna, mest svart vita (undantag vårt bröllopsfoto).

Så hjälp mig välja, vita el plommonfärgade...

Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Svar på tråden Vilka gardiner, vita el plommon?
  • Pigelinen

Lägger in en blip på de i plmmon, ska upp en annan gardinstång o eftersom jag inte bestämt mig så är de inte upplagda ännu vilket göra tt fallet inte är "rätt" ännu.... De vita är samam storlek men helvita, inget mönster. 
  • La Lola

Plommon!

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Pigelinen

åh vad kul att någon svarat

De är så svårt när man är inställd på en sak... sen gilalr jag de i plommon också.. hum, flera åsikter?

• Pigelinen

Färg är ju alltid kul nu till vintern men samtidigt så känns det lite knassigt då jag inte kommer att vilja ha mörka i färg till våren och ska jag då köpa nya igen???

• La Lola
    Pigelinen skrev 2010-10-09 09:50:37 följande:
    Färg är ju alltid kul nu till vintern men samtidigt så känns det lite knassigt då jag inte kommer att vilja ha mörka i färg till våren och ska jag då köpa nya igen???
    Jaaa.....
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Pigelinen

ja Plommon verkar verkligen vara poppis nu i höst ja ja de var ju billiga, jag får väl köra på de i plommon och köpa vita till våren sen

så nu ska vi damma av symaskinen och lägga upp dem lite och skruva upp nya gardinstången

• One Wish

Absolut plommon! superfint!!

• Typiskt mig

Plommon satte jag upp i vårat vardagsrum för ca 10 dagar sedan. Superfint och det känns varmt och inbjudande nu när hösten börjar dra in.
    Höstmys helt enkelt!

Svar på tråden Vilka gardiner, vita el plommon?