• puss

VAD kan hända?

inspirerad av en annan tråd.

angående att lämna osvande bebis i bilen tio minuter.

folk ba; "man vet aldrig vad som kan hända". VAD kan hända? kan bilen spontanexplodera? då borde ni inte köra den höt.

OBS att jag inte är för att lämna ungen, men jag undrar ändå vad det är som kan hända.

det är tammefan roligt nästan jämt
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-09 09:49
    höt=öht.
  • Svar på tråden VAD kan hända?
  • Linda1976

Häromveckan var det ju nån som fick sin bil stulen på en stormarknadsparkering, 2 barn satt i och hon hann precis ut, när en man var påväg att tjuvkoppla den och sticka. (han var så påtänd att han inte sett barnen).

Det är nog iofs ganska ovanligt.

Det jag var mest rädd för var:

*Alice skulle börja tokgråta, få panik och vara hysterisk (logisk risk)
    *bli kidnappad (inte så logiskt, men fullt tänkbart)

Jag oroade mig inte för exploderande tankar, NÄR hände det senast i en ny bil?

Jag lämnade ALDRIG Alice ensam i bilen, inte ens för att sätta tillbaka kundvagnen på Maxi. 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Nyfiken gul

vanliga enkla saker kan hända...

barnet kan bli sjukt, typ börja kräkas eller liknande. Kanske börja blöda näsblod.

passerande människor kan hitta på en massa sjuka saker, bland annat skrämma barnen - och vem tröstar dom då?

och också det faktumet att lämna sovande barn i bilen, det vaknar och inser att det är ensamt, får panik och jag finns inte där och tröstar .... vilka men kan inte det få av den händelsen?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • lennartsdotter

För mig räcker det gott och väl med vetskapen att barnet kan vakna och blir rädd/orolig/skrämd av att vara ensam. Dock kan ju annat hända också. Någon kan knycka bilen, det har hänt att biltjuvar tagit bilar trots att det suttit barn i. En annan bilist kan krocka med din stillastående bil, konstigare saker har hänt. Andra människor kan skrämma barnet (barn har tex. ibland inte mer vett i huvudet än så).

Och självklart händer oftast absolut ingenting alls, men jag har ingen anledning att ta risken.

• puss
    lennartsdotter skrev 2010-10-09 15:04:23 följande:
    För mig räcker det gott och väl med vetskapen att barnet kan vakna och blir rädd/orolig/skrämd av att vara ensam.
    så tycker jag med.
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • Clotilda

Det jag främst tänker är att det skulle ju kunna hända MIG något när jag gör mitt korta ärende. Och så vet ingen att jag har ett barn som sitter ensamt i bilen. Att det skulle hända barnet något är ju en mindre sannolikhet.

• Tygtiiger

Jag har inte så mycket katastroftankar kring brand/tjuvar/olyckor/sjukdom, utan jag oroar mig för att mitt barn ska vakna ensam i en bil och bli rädd och gråta utan att få någon tröst.

Krupke, we've got problems of our own!
  • Sugarbabe

Jag vill inte att mitt barn sk vaka upp och inse att det är ensamt och övergivet och bli rädd, det är därför jag aldrig skulle läma barnet själv, tio minuter kan lätt bli en kvart.

• April barn

Någon kan "ta" barnen sälja dem till sexhandel osv (fruktansvärt ovanligt, men det KAN hända)
    De kan svimma/dö av värmeslag (om det är sommar)
    De kan vakna och bli förskräckta eller få typ asma anfall dyl...

Nu är ju inte 10 minuter så lång tid (men mycket KAN ju hända) värre med de som lämnar barn/djur lång tid i bilen, då blir listan längre.

• Maggis

Räcker alldeles utmärkt för mig att mina ungar kan vakna och bli rädda, börja gråta och inte ha någon där som tröstar.

//Maggis
Svar på tråden VAD kan hända?