• fröken G

Hur är Tullingeberg som område?

Hejsan,
    Jag och min familj funderar på att flytta till Tullinge, eller rättare sagt Tullingeberg. Men vi vet ingenting om området.. Skulle uppskatta allt ni kan berätta!

Är det mestadels svenskar som bor där eller är det invandrartätt eller kanske mittemellan? Är det lugnt? Mycket grönområden eller mest trottoarer? Bra skolor och kommunikationer?

Det är inte så himla lätt att flytta till ett nytt område som man inte vet något om och inte ens känner någon som kan berätta om det. Så snälla dela med er!

/ fröken G

• Svar på tråden Hur är Tullingeberg som område?
  • Lovelyness

Tullinge är en segregerad del av Botkyrka med ett fåtal invandrare (Själv tycker jag att det är skittrist men det gör väl inte alla..) Förutom att 10% av folket på Tullingeberg röstade på SD i valet så är det väl bra.

Det tar väl 10 min att gå till centrum, 15 max.

Ska ni bo i radhus eller höghus? 

• fröken G
    Lovelyness skrev 2010-10-09 13:19:48 följande:
    Tullinge är en segregerad del av Botkyrka med ett fåtal invandrare (Själv tycker jag att det är skittrist men det gör väl inte alla..) Förutom att 10% av folket på Tullingeberg röstade på SD i valet så är det väl bra.

Det tar väl 10 min att gå till centrum, 15 max.

Ska ni bo i radhus eller höghus? 
    Tack så mycket för att du svarade. Jo det är sant att det faktiskt ät tråkigt att det inte är lite mer blandat faktiskt. Vi ska isf bo i höghus är det tänkt. Men vi får ju se hur allt går. Blir väl till och åka dit och kolla in området och så höra med de som säljer sen hur grannarna & området är enligt dom.
  • fröken G
    Lovelyness skrev 2010-10-09 21:57:18 följande:
    Det är ett bra område att bo i, har själv bott där uppe :) Mycket barnfamijer
    Det känns jätteskönt att höra! Finns det bara ett område som har höghus i Tullingeberg eller? Då vet man iaf från en att det är ett bra område när man har barn.. Tusen tack för informationen!
  • NillaR

Jag tycker nog att man kan säga att hela Tullinge är barnvänligt i stort sett och de är nära till naturen oavsett vart i Tullinge man bor.

Lycka till!

• Lovelyness
    fröken G skrev 2010-10-09 23:27:02 följande:
    Det känns jätteskönt att höra! Finns det bara ett område som har höghus i Tullingeberg eller? Då vet man iaf från en att det är ett bra område när man har barn.. Tusen tack för informationen!
    Nej det finns flera områden med höghus på Tullingeberg och så finns det två stora områden med radhus. Så det är lite blandat :)
Svar på tråden Hur är Tullingeberg som område?