• mu2010

    När slutar man med vinter overall i skolan?

    Min 9 åring behöver nya vinter kläder. När jag frågade grabben, så kunde han tänka sig att ha overall i vinter också.
    När han gick i tvåan, var det 4-5 barn i hans klass som hade overall i skolan.
    Vad hade ni köpt overall eller jacka/byxa? 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När slutar man med vinter overall i skolan?
  • norgesessan

    Min son har inte haft överall sen sista året på förskolan..Nu har han jacka/byxor.


    Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Linda1976

    I år är sista gången vi köper overall, dvs sista året på förskola.

    Nästa år i förskoleklass, då blir det 2-delat. Smidigare om de bara ska gå över till matsalen eller så.  


    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Comtesse

    Min äldsta går i förskoleklass och vi har köpt en overall, eftersom det är snabbare och smidigare att ta på sig då de ska ut på en kort rast, då är ju varje minut man sparar värdefull.


    You haven´t lived until you´ve found something worth dying for.
  • Tant Green

    Jag har inte köpt overall sedan dottern var 2 år. Nu är hon 5 år och det blir tvådelat i år också, om hon absolut vill ha overall i skolan så kommer hon väl få det, men eftersom hon inte är van vid det så tror jag inte det är något hon längtar efter.

  • Fimpen72

    Vår tjej började ettan förra året och hade både två-delat och overall att välja på.
    Hon valde nästa alltid att ta overallen. Det är smidigare med ett plagg ist för två

    Jag röstade inte för jag tycker att man ska gå efter vad barnet tycker inte vad andra gjort eller tycker

    Här behöver de ju inte gå ut för att gå till matsal osv.

  • norgesessan

    Har häller inte röstat, tycker också man gör som barnet vill...Hade min son önskat att ha en överall hade han fått det.


    Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • CeeJay

    Jag har inte röstat eftersom vi köper det vi tycker är smidigast och då gäller BÅDE tvådelat och overall.
    Mina barn går i nollan resp sista året på förskolan och använder både och. Overallen är super till snölekar och tvådelat till annat (dvs man kan använda bara jackan om man ska göra någonting som inte involverar att rulla sig i snön )

    I år frågade vi däremot största tjejen om hon ville ha overall och det ville hon.

  • Majsan70

    Min dotter är 7 år nu o kan inte tänka sig overall i år. Tyvärr för jag tycker det är ganska bra iom. att det inte blir någon glipa så att säga. Hon har alltid haft både och men i år blir det då bara tvådelat.

  • Elli47

    Av praktiska skäl slutar många med overall när de gått ut nollan. I nollan äter de lunch på skolan medan de från första klass går till barnbespisningen som är en bit bort, då är det mer praktiskt med tvådelat. Men givetvis får man sluta med overall när man själv vill det!!

Svar på tråden När slutar man med vinter overall i skolan?