• rosenknopp09

har ni skyddsombud/skyddsrond o miljörond på erat arbete?

Jag studerar vid komvux och fick nyss en arbetsuppgift gällandes arbetsmiljö på arbetsplatser.
    frågade nu min man och hans kompis vad de har för skyddsombud samt om de vet om deras arbetsgivare/ombud gör en skyddsrond samt miljörond.

Ingen av dem har ett skyddsombud då de inte är fackligt anställda, de visste inget om skyddsrond eller miljörond vad det innebär,någon?

• Svar på tråden har ni skyddsombud/skyddsrond o miljörond på erat arbete?
  • annkar78

Jag är ansvarig för att det sker på mitt arbete. Gå in på arbetsmiljöverket så kan du hitta mkt bra info. Det finns även listor på vad man ska gå igenom på skyddronder etc. Alla arbetsplatser är skyldiga att genomföra detta årligen.

• rosenknopp09
    annkar78 skrev 2010-10-09 13:33:36 följande:
    Jag är ansvarig för att det sker på mitt arbete. Gå in på arbetsmiljöverket så kan du hitta mkt bra info. Det finns även listor på vad man ska gå igenom på skyddronder etc. Alla arbetsplatser är skyldiga att genomföra detta årligen.
    tack snälla! skall kolla detta på omangen! tycker också det är underligt att som arbetsgivare varken har personalchef, ombud, miljråd osv. Alla dessa punkter tar arbetsgivaren emot vilket verkar väldigt underligt.
  • Catti41

Jag är skyddsombud samt vice miljöombud, så ja, det har vi på mitt jobb.

• rosenknopp09
    Catti41 skrev 2010-10-09 20:28:21 följande:
    Jag är skyddsombud samt vice miljöombud, så ja, det har vi på mitt jobb.
    vad menas med miljörond?
  • Catti41

Det är för långt att skriva här, det går enkelt att läsa sig till. Sen finns det lokalavariationer beroende på vad man gör på en specifik arbetsplats.

Svar på tråden har ni skyddsombud/skyddsrond o miljörond på erat arbete?