• Jasmine86

Det här med viktväktarna

Gick med där för ca en vecka sen men fattar noll.
    Jag har varit duktig och skrivit upp och räknat ut vad jag har ätit varje dag.. har även skrivit upp vad jag tränat och hur mycket.
    Men hur tusan räknar man ut sina aktivitetspoints? nån som vet?
    Och hur gör de när de kommer fram till vilken veckobonus man får?
    Jag fick ingen vidare genomgång när jag var där i måndags, nån som är mer inbiten i detta?

• Svar på tråden Det här med viktväktarna
  • Jessa med 3

Jag har köpt brevkursen och har fått allt material på en gång, men jag tror att du som går hos viktväktarna kommer att få olika delar vid varje möte. Vad gäller aktivitetspointsen så har jag en tabell i ett häfte som heter just Motion, där man läser av utifrån sin vikt, träningsintensitet och tid man hållit på. Om du vill kan jag kolla åt dig?

• Jessa med 3

Veckobonusen räknas ut enligt någon hemlig formel, men det minsta man kan få är 35pp

• Jasmine86

Jahaa okej.. ja misstänkte att jag skulle få mer info nästa gång.. men man blir ju ändå förvirrad, vet ju inte vad jag vågar och inte vågar äta. Men såg på internet att jag´hade samlat ihop 7 aktivitetspoints denna vecka, vad jag nu ska göra med dem vet jag inte haha Såg förresten att jag hade 49 propoints i veckobonus, är inte det lite mycket??
    Hur går det för dig??Glad

• Jessa med 3

Jo då, det går framåt (eller nedåt, ha-ha).
    Har slarvat lite nu, men ska bara gå ner 1,8 kg till (totalt var det 6 kg jag ville gå ner) och det känns inte som att det är så bråttom. Jag är inte alldeles missnöjd som det är och har framförallt kommit igång med träningen igen - så jag mår så himla mycket bättre numera!

• Jasmine86

Åh vad skönt för dig!
    Men hur mycket tränar du?
    Jag är inte (än hehe) ett träningsfreak, men försöker så gått det går, men känns inte som att jag kommer gå ner om jag inte tränar massa..eller gör man det ändå kanske?
    Men tycker att jag lärt mig massa på bara en vecka, om mat och kostvanor osv..

• Jessa med 3

Jag försöker göra någonting varje dag, men är nöjd om det blir varannan. Jag springer en del, men har varit ite skadad på sistone. Då har jag cyklat eller gått i stället. Försök promenera en halvtimme om dagen om du inte är så träningsvan - det är en bra början!

Nu när det börjar bli lite kallare ska jag försöka växla över till Friskis & Svettis, men med jobb och tre barn är det inte alltid enkelt att passa tider... Därför gillar jag att gå/springa - då är jag igång så fort jag är utanför dörren!

Svar på tråden Det här med viktväktarna