• Honeyrose

mössa till nyfödd i vinter?

har köpt en mysig liten overall till bebisen som är beräknad 20 januari. men vad ska man ha för mössa? hjälmmössa.. vad mer? behöver man något tjockare? det känns ju som det men har inte hittat någon i den storleken, bara till större barn. hur har ni gjort?

• Svar på tråden mössa till nyfödd i vinter?
  • Fru LB

Har inte overallen huva?? Det brukar de ha och då räcker det nog med hjälmmössa under, speciellt om bebis är nedbäddad i vagn. Så hade i a f jag till min dotter som är född i februari.

• kakmamman

Det är viktigt att bebisen håller sig varm, men även lika viktigt att det inte blir för varmt.. Så en "hjälmmössa" i tyg och kanske luvan (om det fanns någon) på overallen..blir nog lagom, sufletten skyddar en hel del inne i vagnen och det blir ofta varmt ändå..

Ha en tjock mössa i beredskap och känn efter vädret.. och på bebisen!!

♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • AnPa

Vår skrutt föddes den 24 februari i år och vi hade en tunn bomullsmössa och en lite tjockare stickad i något bomullsmaterial från Åhlens. Satte på den tjockare över den andra när det var riktigt kallt och den var bra att ha med sig. Den hade snören men jag tycker att det var lite obehagligt att knyta under hakan på en sån liten och den trillade aldrig av, bra var den iaf.

Såg att de fanns i andra färger nu till hösten, tyckte den var bra för att det inte var en sån jättetjock mössa utan lagom att trä på över den tunna. Hade en stjärna på framsidan Glad

• Honeyrose

ja den har luva =) ska kanske kika in på åhlens o se vad dem har oxå =)

• Jiiipppiii

Babyproffsen har bra mössor tycker jag, det är svårt att hitta tjockare mössa som inte har tjocka sömmar mitt bak men det har jag hittat där. Inte skönt för liten att ligga och skava på en otäck söm. Tror Polarn har bra mössor också.

• Kallemero79

Polarn har en superbra vindtät mössa! Hade den till sonen både hans första och andra vinter (är född i december)

• La Lola
    Kallemero79 skrev 2010-10-10 11:12:01 följande:
    Polarn har en superbra vindtät mössa! Hade den till sonen både hans första och andra vinter (är född i december)
    Fast en bebis som ligger ner i en vindtät vagn behöver ju ingen vindtät mössa.....
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • La Lola

Hedda, född i mars, hade vanlig tunn hjälmmössa eller en annan tunn mössa o luvan på overallen.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • LinnV

Min dotter är född i februari och hade en tunn hjälmmössa och luva bara, man behöver ingen tjock mössa.

• Karrolutt

Hej! Jag syr egna mössor till min lilla och har gjort sedan hon föddes:). Det är en liten toppluva, kika gärna på min sida www.lillpysen.se så ser du hur de ser ut ifall någon skulle vara intresserad. // Karolina

• Eldig72
    Karrolutt skrev 2010-11-23 15:32:52 följande:
    Hej! Jag syr egna mössor till min lilla och har gjort sedan hon föddes:). Det är en liten toppluva, kika gärna på min sida www.lillpysen.se så ser du hur de ser ut ifall någon skulle vara intresserad. // Karolina
    Vilka söta !!! =)
Svar på tråden mössa till nyfödd i vinter?