Har du erfarenhet av att tvivla på ditt förhållande? Hur vet man vad som är "rätt"? Känner mig förvirrad...
Behöver er hjälp. Gärna att ni själva har varit där jag befinner mig nu, att ni har erfarenheten och förstår vad jag pratar om.
Jag är så kluven. Jag är så förvirrad. Vet varken ut eller in. Ska försöka göra en lång historia kort...
Jag har vart tillsammans med min sambo i 6,5 år. Vi har ett bra förhållande och har alltid haft. Bråkar inte särskilt ofta eller bråkar o bråkar, handlar isåfall om att mera prata kring saker o ting. Vi anser att vi har ett bra förhållande, att vi kommer bra överens, vi har roligt i varandras sällskap. Det ändå som inte riktigt funkar är väl sexlivet, nada lust från min sida. Jag känner en enorm trygghet hos min partner, jag älskar honom över allt annat och han är den finaste människa jag någonsin mött. Det finns ingen kille som varit så snäll mot mig i hela mitt liv och han skulle göra allt för mig. Han älskar mig jättemycket och vill vara med mig resten av livet.
Själv känner jag att allt inte står rätt till. Passionen saknas och många gånger så känns han som en pappa för mig, den jag aldrig hade. Jag känner snarare en enorm trygghet och vet att han finns där i alla lägen, jag saknar litegrann den här passionen, pirret, lusten att sexa osv. Dessutom kan jag känna att vi är rätt olika. Jag är utåtriktad, social, fartfyll, energisk,snabbtänkt och smart. Han är mera den lugna typen som gillar hemmakvällar medans jag gärna skulle kunna tänka mig att hänga på krogen ( fast det kanske bara är en fas jag är i? ) Han är lugn, trygg, lite trögtänkt - känner att vi inte ligger på samma mentala nivå jag och han....om det är en grej som stör mig så är det just det att jag fattar grejen med en gång medans han e mkt trögare...vill inte vara taskig o tro att jag e bättre eller nåt sånt utan det handlar väl om olika personligheter....?
Har kommit till en punkt där jag börjar fundera på om vi verkigen är rätt för varandra, shit tanken skrämmer skiten ur mig!! Jag trodde ju han var mannen i mitt liv?!? Det var lixom jag o han, vi skulle skaffa barn o hela kittet. Eller e det bara jag som har en "kris" just?? Bara en fas? Kanske tar mitt förnuft till fånga såsmåningom?? Eller är detta något jag ska lyssna på och undersöka mera??
Till saken hör oxå att jag nu fått upp ögonen för andra killar ( jo jag vet, mitt dåliga samvete gnager ) och helt plötsligt så "ser" jag andra killar med andra ögon, mera öppna....känner både det ena o det andra. Helt plötsligt så har mitt inre liv vaknat till liv och jag känner känslor jag inte känt på flera flera år...shit asså, skitskumt. Vad betyder detta??? Någon som har erfarenhet?? O säg nu inte bara att det är dags o gå vidare och att lämna killen osv...folk här e allt för snabba med det. Jag vill ha era synpunktern o helst från andra som genomgått samma sak och som kanske vet nåt jag inte vet?
Som att detta inte vore nog så stötte jag på en kille för några veckor sedan som jag hade en flirt med tiden innan jag träffade min nuvarande kille. Det blev aldrig någt för oss då ( vi träffade bara 1 gång ) men nu har vi tagit kontakt med varandra på facebook efter att vi sågs ute på krogen en kväll ( av en slumt, det visade sig att en kompis till mig var kompis med honom ) och då vi var ute så pratade vi just om oss och varför det aldrig blev nåt mera. Han visade klar på att han nu var intresserade men att han "ändå inte hade nån chans" - ja, eftersom jag nu är i ett förhållande, förlovad och allt. Efter det har vi iallafal börjat skriva till varandra och det är på väldig oskyldig nivå....men det e klart, nyfiken e man ju allt men så länge jag har förhållande så kommer aldrig på frågan att göra nåt. Nu känner jag inte denna killen så bra men han har något som fångar mig och jag kan inte riktigt släppa honom ur mitt huvud..samtidigt som jag känner ansvar för min relation jag har idag. Man kan ju inte bara skita i det bara för att det krisar.
Allt är så jobbigt och att gå med detta tvivel tar på mina krafter Jag vet ingenting just nu känns det som och det är j-a jobbigt.
Snälla inga påhopp, det är det sista jag behöver. Jag ber om råd och gärna ifrån någon som varit i liknande sits och som kan hjälpa mig att se klart på detta....
Tack på förhand.