Lön på HBV-hem
Jag undrar om det finns någon mer här på FL som arbetar på HBV-hem och vad ni tjänar. Även hur ni trivs med era arbeten och era arbetsgivare. Vad har ni för utbildning?
Jag undrar om det finns någon mer här på FL som arbetar på HBV-hem och vad ni tjänar. Även hur ni trivs med era arbeten och era arbetsgivare. Vad har ni för utbildning?
Menar du HVB hem?
Har jobbat på div. HVB-hem, och lönen varierar mellan 18 000-27 000 in. Beroende på om det är privat eller statligt/kommunalt. Och på arbetstiderna såklart. Vad vill du veta? Jag är utbildad behandlingspedagog på fhsk.
Jag har fått extrajobb på ett HVB-hem och lönen är verkligen låg jämfört med det jag har tjänat tidigare i andra liknande sociala arbeten. Jag har även ett erbjudande från ett annat privatägt HVB-hem om att provjobba gratis, är det vanligt? Jag har aldrig upplevt det förrut.
provjobba grattis.. är skrattretande. Naturligtvis går man introduktion ett par dagar med lön. Mellan 17.500 -27000 beronde på anställning och utb är normalt. näör jga jobbade privat hade jag 28500inkl ob, Nu jobbar jag kommunalt och har ca 26500 inkl ob.
Jag blev chockad över "erbjudandet" om att jobba gratis. Trodde faktiskt att det bara var oseriösa restauranger och städfirmor som höll på med sånt...Dem var överhuvudtaget väldigt oseriösa.Vad är din grundlön innan skatt? Utbildning? Fast anställning eller timvikarie? om du vill svara?
Hur upplever du skillnaden privata, statliga, ideela stiftelser, kommunala?
Provjobba gratis är aldrig okej i min värld. Känner en som jobbar extra på HVB-hem. Han har runt 20.000kr/mån (om man skulle räkna om det till heltidslön, utan OB). Han är färdig socionom till sommaren. Enligt honom är det ungefär där lönerna ligger.