• Anonym (trött påt)

För er som färdknäppen funkat för,i vilken ställning "färdknäppade" ni

Okej, är riktigt less på att vara gravid, sambon och jag tänkte på prova färdknäppen senare i kväll...
    För er som den funkat, vilken ställnning körde ni på och hur lång tid tog det innan det satte igång????

• Svar på tråden För er som färdknäppen funkat för,i vilken ställning "färdknäppade" ni
  • Mika86

Första gången, kanske 1 timme
    andra gången, kanske va 3 timmar eller nåt sånt men satte inte riktig fart, blev inga starka värkar.

Ställning, ja liggande bakifrån eller ridande ha jag för mig, är väl typ det man klara med så stor mage

• Anonym (hihi)

Vi tänkte också försöka färdknäppa ikväll, mest för datumet imorgon ;) har egentligen 9 dagar kvar till BF. Ridande har jag då inte klarat av under hela graviditeten, så bakifrån lär det bli.. Med en massa kuddar som stöd under! Lycka till TS :) Hoppas det funkar.

• önskas3

Ja vi råkade sätta igång förlossningen,fast det var inte meningen.
    Sambon blev lite ivrig när han tog mig bakifrån & vi körde på ganska hårt. Det resulterade i att vår dotter vände på sig & lade sig i säte,då satte värkarna in så smått.
    Lilla prinsessan kom 12 timmar senare,5 veckor för tidigt men allt gick jätte bra!!

• Anonym (***)

funkade med dottern,vi körde doggy-style;) värkarna kom nästan direkt efteråt....

• Anonym (d)

Missionären, satte igång direkt efter 9 dagar innan bf.

• Anonym
    Anonym (trött påt) skrev 2010-10-09 20:14:49 följande:
    Okej, är riktigt less på att vara gravid, sambon och jag tänkte på prova färdknäppen senare i kväll...
    För er som den funkat, vilken ställnning körde ni på och hur lång tid tog det innan det satte igång????
    Det spelar väl ingen större roll vilken ställning ni kör med? Färdknäppen är det oxytocin och prostatagalndin som utsöndras/tillförs vid orgasmerna. Just oxytocin tillförs ju artificiellt med dropp när man försöker sätta igång en förlossning på BB. Att knulla lite är bara ett mindre tekniskt sätt att se till att den blivande mamman får oxytocin.
Svar på tråden För er som färdknäppen funkat för,i vilken ställning "färdknäppade" ni