• RMM

Håller Lindex "teddy"-overall till babyn i vinter eller lär man köpa PO.P?

Räcker det med Lindex vita teddyoverall i vinterkylan? Har en Emmaljunga citycross med quadrolift och vad jag förstått är den liften som en åkpåse i sig. Tänkte kombinera detta med en skön fleecefilt. Funkar Lindex tror ni eller måste man köpa PO.P fleeceoverall? Jag vill nämligen att bebisen ska ha vit overall och med PO.P blir det ju röd. Babyn är 5 mån i jul.

• Svar på tråden Håller Lindex "teddy"-overall till babyn i vinter eller lär man köpa PO.P?
  • La Lola

Personligen skulle jag aldrig köpa en PoP-overall (de är ju skitdyra) till en bebis som ändå bara ligger ner i en vagn......
    Teddyoverallen räcker påstår jag.
    Jag bor i jämtland o jag skulle inte ha något annat än en sån.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • jamaica

Jag kör med pop, då den är vindtät, och  vattenavisande köpt min på blocket för 180 kr i nyskick,

• RMM

Priset är eg oviktigt. Min mor ska köpa vinter-stassen till babyn och hon envisas med att säga att PO.P är bäst. Jag vet ju inte då jag gör ju detta för först gången. Skulle så gärna vilja ha en underbart fin fleecefilt i rosa & rött till vagnen i vinter och då blir det lite mkt med PO.P röda overall. Skitfånigt, jag vet, men det är så roligt att det är fint. Kanske är detta enda gången jag får uppleva detta och då vill jag göra det på mitt sätt... Därför undrar jag om babyn håller sig varm med lindex variant?

• La Lola
    RMM skrev 2010-10-10 00:14:52 följande:
    Priset är eg oviktigt. Min mor ska köpa vinter-stassen till babyn och hon envisas med att säga att PO.P är bäst. Jag vet ju inte då jag gör ju detta för först gången. Skulle så gärna vilja ha en underbart fin fleecefilt i rosa & rött till vagnen i vinter och då blir det lite mkt med PO.P röda overall. Skitfånigt, jag vet, men det är så roligt att det är fint. Kanske är detta enda gången jag får uppleva detta och då vill jag göra det på mitt sätt... Därför undrar jag om babyn håller sig varm med lindex variant?
    Ja den håller sig varm.

Det blåser inte i vagnen (vindskyddet drar man ju dessutom på...eller iaf jag...när det blåser eller snöar).
    O det skiljer flera grader på temperaturen i vagnen o utanför.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • sarsparis

till min son hade jag en helt enkel vanlig flecceoverall från ullared, den funkade alldeles perfekt. filt efter väder bara. I vagnen blir det varmt och vindstilla. Men om mormor ska betala, ta det du tycker är finast.

• ELLEoClara

Vi hade en liknande overall förra året, när vi bytte till sittvagn hade vi åkpåse också annars räckte den mycket bra.
    Hon blev 7 mån förra julen. 

• Ejin

alltså till en bebis i vagn kan man nästan ha vilken overall som helst... Det är nästan en fördel har jag tyckt om den är lite tunnare så kan man isåfall göra de varmare med lager på lager.. lättare att ta av filtar om man kommer in i en affär t.ex än att börja dra av en tjock overall..

bebisen ligger ju endå bara där i vagnen så de behöver ju inte direkt vara några funktioner på overallen..

• bizzziie

Klart det räcker! Bebis är varm i vagnen med den overallen, filt och åkpåse! Köp det DU vill ha.

Jag hade fleeceoverall med övervikbara ärmar och ben, fuskpolo, vantar, tossor på fötterna och en tunn mössa på min stora kille när han låg i vagnen och det var kallt ute, sen olika tjocka täcken/filtar beroende på hur kallt det var, kommer köra samma kombination med lillebror i vinter.

Lycka till med allt!

• älskarlivet81

Tänk bara på att din bebis kommer sitta upp större delen av vintern också och då tror jag det krävs mer än en fleeceoverall i alla fall! DÄremot behöver du verkligen inte köpa p.o.p för det.. 

• Sixxty

Jag tror absolut att det räcker. Vår kille på  7 månader kommer att ha en Lindexoverall med plats för extra lager under i vinter.

Svar på tråden Håller Lindex "teddy"-overall till babyn i vinter eller lär man köpa PO.P?