• nicke nyfiken76

Vet att jag är ute i god tid, men vad har ni tänkt ge era barn i julklapp?

Om hur gamla är barnen?
    Ger ni julklappar till de vuxna också, eller bara till barnen?

• Svar på tråden Vet att jag är ute i god tid, men vad har ni tänkt ge era barn i julklapp?
  • Thegran

dotter, två år:
    skrållan docka m. kläder och extra ljudkort
    bondgård i trä med tillhörande djur
    ritstafli
    tygmat

sen blir det säkert något mer, men det är vad som är köpt hitills.

vi köper julklappar åt de vuxna också. Har inte funderat så långt på klappar till dem än, tänkte köpa det på semestern.

• gravid74

Vi ger julklappar till alla oavsett ålder. Tycker att det är lite konstigt om bara barnen fick.

Har än så länge bara köpt en film till min 4 åring.

~Axel 060910 + Anton 090331 ~
  • Kazeer

Jag har bara precis börjat fundera...

Min 3,5-åring ska få "En cellsam historia" (DVD-box). Den boxen har funnits i mina tankar ett tag och nu var den nedsatt i pris, så jag slog till. Han ska få en sax. Och jag letar efter förkläde till honom. Nya gel-kritor ska det också bli. Sedan kanske han, för första gången, har några egna önskemål.

Min ettåring (han fyller 1 år en vecka efter jul) ska få bokstäver till dörren till sitt nya rum och en "pusselmatta".

Längre än så har jag inte kommit i mina funderingar.

På julen ligger fokus på barnen även om vi vuxna brukar ge varandra något också. Men tanken är att vi vuxna blir ordentligt uppmärksammade på våra födelsedagar i stället.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Milleman

Vi kommer tydligen bli många i jul men vi riktar in oss på barnen. där kommer vara 3 barn... (8-11 år)
    Vi ger en symbolisk julklapp till de vuxna också... Glad

Min sambos familj har aldrig gillat presenter så dem köper typ knappt nått någonsin medan jag är uppväxt i en familj med massa firande och presenter så det kommer krocka lite. Blir intressant Tungan ute

Vi ska flytta precis innan jul så till vår 8åring tänkte vi nog ge saker till hennes nya egna rum. Det enda hon leker med är barbie just nu och hon har så jäkla mycket barbiegrejor så det behöver hon inte mer... Men hon älskar att rita på whiteboard så kanske får hon en sån med olika färger på pennorna, en fin lampa som passar ihop med väggfärgen och pyssel. Hon älskar att pyssla och det finns ju sånna färdiga pyssellådor...

• 2tomtaro4troll

vad vi köpt hitils:

bonus  8 år: nintendo DSI (ska köpa något spel till också)

son nästan 6 år vid jul:Nintendo DSI, spel till dsi, starwars svärd, lego räddningsbåt.

son 3 år: en kassaapparat

dotter  nästan 2 år vid jul: skrållan docka, gungande docksäng

son född i augusti: kommer inte få något speciellt av oss, blir en slant in på hans konto!

André-0502, Leon-0709, Bella-0903, Bebis-1008
  • MuffinCake

Mina tvillingar som nästan blir 2½ till jul ska nog få:

Ett nytt leksaksgarage (gemensam julklapp)

Varsin leksaksmotorcykel med tillhörande figurer

Varsitt Lego Duplo set

Bilderböcker (gemensam julklapp)

Träbokstäver att skriva namnen med på sovrumsdörren

• Mälaröbo

Vi funderar på dockskåp till 8-åringen. Begagnat och fullt utrustat i så fall + nån smått.
    Till 5-åringen blir det nåt större Starwarslego + nån smått.
    De får alltid kläder och nån att pyssla med till morgonpresent på julaftonsmorgon + sen miljarder paket av släkten på kvällen.

• MsLili

Vi har två barn på 2år och lillen på 5månader. Dom kommer inte få julklappar utav oss.
    Jag och maken ger heller inte varandra julklappar utan vi skänker pengarna istället.

Vi har stor släkt och barnen e dom enda barnbarnen från bägges sidor, så dom blir bortskämda
    vid jul och andra högtider.

• Milleman
    2tomtaro4troll skrev 2010-10-10 09:56:58 följande:
    vad vi köpt hitils:

bonus  8 år: nintendo DSI (ska köpa något spel till också)
    tips när ni köper DS. köp ett minneskort och ladda det
    med massor med spel. så gjorde vi när min bonus fick sitt DS... istället för att köpa spel för 500 kr/st så har hon 200 spel att välja mellan så typ en gång varannan månad byter hon ut några av spelen på minneskortet och får in nya...

ett bra sätt eftersom barn är ganska ombytliga... :)
  • 2tomtaro4troll
    Milleman skrev 2010-10-10 10:29:13 följande:
    tips när ni köper DS. köp ett minneskort och ladda det
    med massor med spel. så gjorde vi när min bonus fick sitt DS... istället för att köpa spel för 500 kr/st så har hon 200 spel att välja mellan så typ en gång varannan månad byter hon ut några av spelen på minneskortet och får in nya...

ett bra sätt eftersom barn är ganska ombytliga... :)
    vart kan man köpa och ladda ett sådant då?
    André-0502, Leon-0709, Bella-0903, Bebis-1008
Svar på tråden Vet att jag är ute i god tid, men vad har ni tänkt ge era barn i julklapp?