• madde10

tips på köpa barnvagn i Tyskland

Sonen behöver en sittvagn och vi har funderat på att åka till Tyskland och köpa där. Vill gärna ha tips och råd från nån som har handlat så.
    Vilket är deras stora märke?. Vilka märken är bra? Vi skulle vilja ha en med svängbara hjul. Hur är det med moms? Vilka tillbehör är bra att köpa där.
    När man ändå är där, finns det andra saker mad kan inhandla när man ändå är där som är billigare än här?

• Svar på tråden tips på köpa barnvagn i Tyskland
  • 071020

allt är billigare i Tyskland... ;) nä kanske inte allt, men barnvagnar är... du kan köpa emmaljungas vagnar billigare i T än här hemma...

Är ofta i T o handlar, annat sortiment & som sagt en hel del är billigare..

Har köpt barnvagn i T men ingen sittvagn...

Strumpan 24/10 -07 Liten 10/5 -10
  • madde10

Tack för svar!
    Har du tips på någon butik i norra Tyskland som är bra?

• Maj80

Hej

Vi har köpt båda barnens vagnar från Tyskland och senaste köpet är vi supernöjda med - både med vagnen och själva köpet. Beställde via babyshop.de och det sköttes enormt proffsigt. Vi köpte en teutonia fun med mjuklift och footsack som i Sverige kostar ca 8000 kr. Vi betalade 550 Euro inkl frakt o tull. Mitt tips är att testa vagn här hemma och beställa därifrån så slipper ni frakta själva. Vagnen levererades hem till dörren.

Lycka till!

PS. Första köpet gjordes via pingpong-online.se vilket INTE rekommenderas

• 071020

håller med om babyshop.de :) sen finns det baby-walz.de (butiker finns runt om i Tyskland)

beror på var i N.Tyskland... brukar vara i Bremen... Finns spielemax, du kan kolla deras hemsida spielemax.de
    Tyvärr kan kan jag inte längre hitta hemsidan från den butiken vi köpte ifrån men den hette kidsfirst o fanns för t3år sedan i Hamburg... kanonservice, garanti, leverans till dörren. Vi köpte en Hesba, vilket är ett tyskt märke, enda butik i Sverige som säljer dessa vagnar är bonti (www.bonti.se)

Strumpan 24/10 -07 Liten 10/5 -10
  • madde10

Tack för tipsen! Ska kolla hemsidorna så jag får lite hum om vad som finns Glad

Svar på tråden tips på köpa barnvagn i Tyskland