• Aprilbarn1

Pippitröja / Fiskartröja ?? Vart köper man dom?

Jag undrar vart man kan köpa de klassiska fiskartröjorna / pippitröjan.. ? Någon som vet? Helst något nära Göteborg! Eller om de finns att beställa på nätet nångonstan?

Vet att de finns på zoovillage.se men inte i min storlek! Vill alltså ha i vuxenstorlek!

Jag kan inte sticka så inga mönster eller hemsidor som handlar om stickning är till hjälp :P

• Svar på tråden Pippitröja / Fiskartröja ?? Vart köper man dom?
  • Åsasåsa

Jag köpte min i min lilla hemstad som inte ligger nära Göteborg men märket är "Ruth m.fl." och vet att Nelly.com säljer det märket på sin sida. Den var billig också :) Kolla sidan eller kontakta Ruth m.fl. Lycka till!

• Aprilbarn1
    Åsasåsa skrev 2010-10-10 14:32:34 följande:
    Jag köpte min i min lilla hemstad som inte ligger nära Göteborg men märket är "Ruth m.fl." och vet att Nelly.com säljer det märket på sin sida. Den var billig också :) Kolla sidan eller kontakta Ruth m.fl. Lycka till!
    De var fina men jag söker den klassiska modellen :)
  • Tecken

Äsch, råkade ange en känsla! Jag känner inte alls att den här tråden är det, du kan bortse från min känsla.

Mitt tips är: Sticka den själv! Det kan dock bli en dyr historia.

• Aprilbarn1
    Tecken skrev 2010-10-10 15:24:49 följande:

Äsch, råkade ange en känsla! Jag känner inte alls att den här tråden är det, du kan bortse från min känsla.

Mitt tips är: Sticka den själv! Det kan dock bli en dyr historia.

Jaa..om du hade läst hela min fråga så hade du nog sett att jag inte kan sticka..
  • Tecken
    Aprilbarn1 skrev 2010-10-10 15:46:11 följande:
    Jaa..om du hade läst hela min fråga så hade du nog sett att jag inte kan sticka..

Tack, kände mig lite tvingad att skriva, då jag angett en känsla

Du känner ingen som kan sticka då?

• Aprilbarn1
    Tecken skrev 2010-10-10 15:55:16 följande:

Tack, kände mig lite tvingad att skriva, då jag angett en känsla

Du känner ingen som kan sticka då?

Ingen fara :)
    Nä jag tror inte att jag gör det.. tyvärr...

• Jezamine
    Aprilbarn1 skrev 2010-10-10 15:20:38 följande:
    Tack!! Det är precis en sån jag menar! :)
    Lite dyr bara.. finns ingen billigare någonstans?
    Du kan sticka en? Det finns mönster..gratias tom.El någon släkting kanske kan sticka? www.jarbo.se/
    Jag är INTE avstängd
  • Sara Johansson

Jag köpte min i butiken Toppen på kungsgatan.Och det var billigt 199 kr  Glad 

Lycka till  

• RonjaGnyff

jag köpte precis en på tradera för en 160 kr vuxen medium. har själv varit på jakt ett tag efter något som jag kände att jag hade råd med. så mitt tips är helt klart tradera eller blocket eller varför inte se om den finns på ebay? lycka till med letandet.
    Ronja 

Svar på tråden Pippitröja / Fiskartröja ?? Vart köper man dom?