• miis

baby box

Nu har jag beställt en babybox som man ska hämta ut på babyproffsen. Men jag undrar om det finns fler sidor som man kan beställa ifrån för att få andra produkter gratis. Jag vet att libro har men det kan man ju inte hämta förän bebben har kommit ut och är runt 6 månader.
    Någon som kan rekomendera några sidor där man kan beställa???

• Svar på tråden baby box
  • SailorGirl

Libero får man på sjukhuset. En ska finnas redan i rummet och en annan ska man få be om, vad jag förstått. Babyboxen jag fick på babyland innehöll typ en burk vanish och 12 blöjor, plus en hel driva reklam, men de man får på sjukhuset ska innehålla mer.

• danosani

Alla sjukhus har inte babyboxar. Jag födde på Borås 2008 och frågade t o m efter dem, men de fick inte lämna ut dem längre.

• Jempajenny
    danosani skrev 2010-10-10 15:43:54 följande:
    Alla sjukhus har inte babyboxar. Jag födde på Borås 2008 och frågade t o m efter dem, men de fick inte lämna ut dem längre.
    Varberg har inte heller... Men är men medlem hos Libero kan man maila dem så skickar de hem en. Babybag däremot kan man endast få på de sjukhus som samarbetar med dem.
    ♥ Jempajenny, Agnes och bebisen i magen: jempajenny.bloggagratis.se
  • Jempajenny
    Majestic skrev 2010-10-10 15:45:58 följande:

Fick inte heller nå första gången men jag mailade babybag (www.babybag.se/) och fick en hemlevererat ganska snabbt!

Skumt! Jag maila dem för några veckor sedan och fick svaret att de inte skickade till privatpersoner...
  • Majestic
    Jempajenny skrev 2010-10-10 15:47:33 följande:
    Skumt! Jag maila dem för några veckor sedan och fick svaret att de inte skickade till privatpersoner...
    Mycket möjligt att det är så nu förtiden för jag fick min hemlevererat för 4 år sen !
    I´m because we are...
  • Jempajenny
    Majestic skrev 2010-10-10 15:56:24 följande:
    Mycket möjligt att det är så nu förtiden för jag fick min hemlevererat för 4 år sen !
    Aha! Det förklarar ju en del.... Skrattande

TS: Nej, jag vet inte vad mer som finns att få gratis. Förra graviditeten kunde man få lite prover från Weleda, men det verkar inte ha kvar det erbjudandet, tyvärr.
  • danosani

I Babyproffsens box får man lite prover från Weleda (eller fick då, iaf) tillsammans med Angelcarehinken och det där
    Mailade också Libero och fick en box, de var väldigt trevliga och snabba

• 84Johanna

Jag har hämtat ut två boxar..hihi. En på babyproffsen fick då, blöjhinken, blöjor, en napp, amningsskydd, lactacyd tvål och lite kataloger.
    Hämtade ut en på babyland men fick då ljuga ihop en liten historia om att jag inte hade nån skrivare hemma så jag kunde inte skriva ut lappen. Dom var snålare i sin låda för där fick man bara blöjhinken, blöjor och en liten burk wanisch.

• miis

Tack för alla svar. Jag har bf i februari i borås. Så jag får väl se om jag får något där. Jag ska snart hämta ut babyboxen på babyproffsen oxå, får se hur mycke som är med där i :)

• gumzan

Får man 1box/barn eller är det en per hushåll?

frågar man inget, får man inget veta :)
  • Hannathu

fick en babybag och en liberoväska på Östra (gbg) när jag födde för en månad sen

Får ni inte liberoväskan så kan ni maila eller ringa dom så skickar dom en till er

84Johanna skrev 2010-10-10 21:09:14 följande:
    Jag har hämtat ut två boxar..hihi. En på babyproffsen fick då, blöjhinken, blöjor, en napp, amningsskydd, lactacyd tvål och lite kataloger.
    Hämtade ut en på babyland men fick då ljuga ihop en liten historia om att jag inte hade nån skrivare hemma så jag kunde inte skriva ut lappen. Dom var snålare i sin låda för där fick man bara blöjhinken, blöjor och en liten burk wanisch.
    Vissa har blivit efterdebiterade för att de hämtat ut två, bara så att du inte blir överraskad om det dyker upp en faktura i brevlådan
  • miis
    Hannathu skrev 2010-11-19 14:17:19 följande:
    fick en babybag och en liberoväska på Östra (gbg) när jag födde för en månad sen

Får ni inte liberoväskan så kan ni maila eller ringa dom så skickar dom en till erVissa har blivit efterdebiterade för att de hämtat ut två, bara så att du inte blir överraskad om det dyker upp en faktura i brevlådan
    Frågade du om babybagen eller fick du den bara. En kompis till mig fick för ungefär 1 månad sedan i Borås och hon fick ingen bag. Man kanske måste säga till eller fråga om en.
  • Hannathu

Både babybagen och liberoväskan låg i bebisplastbaljan - tillsammans med lite kläder till mig och bebisen samt blöjor och bindor.

Babybag finns bara på de sjukhus som samarbetar med dom och jag vet inte om SÄS gör det...

• miis
    Hannathu skrev 2010-12-07 21:25:03 följande:
    Både babybagen och liberoväskan låg i bebisplastbaljan - tillsammans med lite kläder till mig och bebisen samt blöjor och bindor.

Babybag finns bara på de sjukhus som samarbetar med dom och jag vet inte om SÄS gör det...
    Okej. Jag får väl se om det finns något sånt i borås då.
  • Jempajenny
    miis skrev 2010-12-12 18:58:41 följande:
    Okej. Jag får väl se om det finns något sånt i borås då.
    Min väninna födde i Borås 31 maj i år och då delades varken Babybagen eller Liberoväskan ut. Rynkar på näsan
  • miis
    Jempajenny skrev 2010-12-12 19:18:13 följande:
    Min väninna födde i Borås 31 maj i år och då delades varken Babybagen eller Liberoväskan ut. Rynkar på näsan
    okej. Inte så konstigt. Borås är snåla av sig :P Jag får skicka efter när jag har fött så kanske jag får hem det istället.
Svar på tråden baby box