• jessamy

Pippihus i Ullared? Någon som vet?

Ska åka till Ullared i början på november och har börjat fundera på julklappar till dottern.
    Funderar på ett pippihus. Finns det i Ullared? Någon som vet? Vet någon vad det kostar?

• Svar på tråden Pippihus i Ullared? Någon som vet?
  • Viola B
    jessamy skrev 2010-10-10 18:16:08 följande:
    Ska åka till Ullared i början på november och har börjat fundera på julklappar till dottern.
    Funderar på ett pippihus. Finns det i Ullared? Någon som vet? Vet någon vad det kostar?
    Det fanns i Ullared när jag var där för 2,5 vecka sen. Jag såg itne vad det kostade tyvärr.
  • jessamy

Viola B: Tack för ditt svar! Åh jag hoppas det finns kvar när jag ska dit. Är dock långt kvar till november! Synd att det ligger så långt bort.

• MHK
    jessamy skrev 2010-10-10 18:16:08 följande:
    Va på Ullared igår, såg att de hade Pippihus men tyvärr la jag inte märket till priset. 
  • jessamy

MHK: Tack för ditt svar! Fasiken att de ska vara så fruktansvärt många mil att köra.

• Madelenn

Vi ska köpa det till min dotter med o åker om ca två veckor :) min svärmor köpte det i sommras till en kusin o då hade allt gått på ca 600-700 med alla tillbehör :) det kan till och med ha varit billigare, jag satte lite högr så man inte blir chokad sen :)

• Madelenn

Ja en väldigt bra present till tjejen, prisvärd är den med :)

• Barbamamma11

Jag köpte pippihus förra veckan på Gekås o det kostade 329 kr. Ett sånt hus som dockor går in i alltså, ej ett tält.

• la dolce vita

Pippihuset kostar inte mer än 299 i vilken leksaksaffär som helst? Har inte sett dem dyrare på länge. Är det bara jag som tycker att huset är skit? Det ramlar ju isär bara man tittar på det... Jag tycker inte det är värt pengarna.

Ullared har blivit dyrare de senaste åren, de har smyghöjt det mesta. Jämförde priser på Lego senast, det är samma priser på ex Coop. Man skall nog kolla priser lite mer medvetet, och inte bara tro att Gekås är billigt. Man blir lätt köphysterisk när man är där .

• Thegran

köpte Pippihuset på loppis till min dotter, det i trä från Micki. Antar att det är det huset du menar :)

visst är det inte så jättehållbart, på vårt har "plupparna" man sätter taket på lossnat men det fungerar finfint ändå.
    dottern fick det när hon var 2.5 ungefär, och har lekt en hel del med det.
    tycker absolut att det är en bra leksak!

gubbarna är billigare på GeKås än vad de är här på leksaksaffärerna. Här kostar de oftast 99 kr, på gekås tror jag att jag gav 79 kr. visst, bara 20 kr men köper man några olika set blir det lite iaf.

har köpt Pippis skepp på Gekås som hon ska få nu i jul, med figurer till.

Svar på tråden Pippihus i Ullared? Någon som vet?