Vill att min 3-månaders ska ta napp. Tips?
Vår son är nu 3,5 månad och vi vill att han ska ta napp.
I början tog han napp - även om han tappade den väldigt ofta. Sen har han varit förkyld i 7-8 veckor och under den tiden har han tappat sugtekniken helt.
Han har ett väldigt sugbehov, ammas ofta dygnet runt, suger på händerna, fingrarna, filtar, nallar etc men blir inte nöjd.
Jag VET att många tycker att man ska strunta i napp etc men vi VILL att han ska ta napp (har äldre syskon som hade det tom 2 år).
Är det någon som har något tips???
Har mam-nappar. Han suger inte alls utan har den bara i munnen - tycker inte att den är äcklig men förstår inte vad han ska göra med den.
Förutom att lugna honom när han är missnöjd så hoppas jag nappen kan få honom att äta mindre på
Suger dock på tummen allt mer vilket jag inte vill
Förstår att du tycker att tummen inte är så bra, det är svårt att vänja han av med det när han är större jämfört med en napp. Det ända jag kan tipsa om är att sätta på honom bomullsvantar så att han inte suger på tummen (så kanske han tar nappen istället), men själv hade jag nog inte gjort det, utan låtit honom suga på den. Han kommer inte suga på tummen hela livet, ju.