• Anonym

Hur mycket över vikt ska man ha innan mensen försvinner??

Jag är överviktig, och har haft mens 3 ggr på 15 månader.
    Nu har den komma 2 månader i följd, men 3 dagars skillnad.

Men jag undrar från vilket BMI som vikten uteblir.
    Jag har aldrig haft såhär förut,

• Svar på tråden Hur mycket över vikt ska man ha innan mensen försvinner??
  • Anonym

Det går tyvärr inte att svara på, det är helt individuellt.

Det finns kvinnor med liten övervikt som har oregelbunden mens och kvinnor men grav övervikt som har regelbunden mens. Det bästa du kan göra är att gå till vc eller BM och undersöka vad som gäller för just dej.

Tråkigt svar, jag vet. Men det är som sagt en helt omöjlig fråga att besvara.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-10-10 21:25:11 följande:
    Det går tyvärr inte att svara på, det är helt individuellt.

Det finns kvinnor med liten övervikt som har oregelbunden mens och kvinnor men grav övervikt som har regelbunden mens. Det bästa du kan göra är att gå till vc eller BM och undersöka vad som gäller för just dej.

Tråkigt svar, jag vet. Men det är som sagt en helt omöjlig fråga att besvara.
    Dom säger att min mens uteblir pga av vikten, MEN jag har vägt mer och den har kommit som den ska.
    Och dom tycker inte jag behöver nån hjälp för att jag redan har barn
  • Anonym

Man förändras ju med åldern också. Jag hade annorlunda mens för fem år sedan än jag har nu. Det behöver alltså inte bero på vikten...

• Nyfiken gul

det finns många faktorer som påverkar mensen, bäst är att du faktiskt tar en vända igen hos läkaren.

jag har PCO tex och jag fick hjälp med det inte enbart för att jag ville ha ett barn till (det blev nr 3 ) utan för att man självklart har rätt att må bra och har rätt att få sin mens som man ska.

Har du hormoniella störningar finns det hjälp med tex p-piller eller andra hormoner som gör att du får mens varje månad som du ska ha den.

Jag väger för övrigt 75 kg.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym
    Nyfiken gul skrev 2010-10-10 21:42:25 följande:
    det finns många faktorer som påverkar mensen, bäst är att du faktiskt tar en vända igen hos läkaren.

jag har PCO tex och jag fick hjälp med det inte enbart för att jag ville ha ett barn till (det blev nr 3 ) utan för att man självklart har rätt att må bra och har rätt att få sin mens som man ska.

Har du hormoniella störningar finns det hjälp med tex p-piller eller andra hormoner som gör att du får mens varje månad som du ska ha den.

Jag väger för övrigt 75 kg.
    Har träffat läkare men vill inte hjälpamig, dom vet att vi vill ha ett till barn.
  • Nyfiken gul
    Anonym skrev 2010-10-10 21:59:33 följande:
    Har träffat läkare men vill inte hjälpamig, dom vet att vi vill ha ett till barn.
    men varför inte?  Du har lika stor rätt till hjälp som alla andra även om du redan har barn.

har du försökt söka dig till andra läkare?
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Hur mycket över vikt ska man ha innan mensen försvinner??