• Anonym (orolig)

Gamla bindor

Jag har upptäckt att jag hade gamla bindor i papperskorgen på mitt rum, säkert massa månader gamla. Hypokondriker som jag är undrar jag om det är farligt? Kan det bildas bakterier som på något sätt sprids i rummet, så att man blir sjuk? Är de farliga att ta i? Sen undrar jag också hur länge man kan ha på sig en binda. Jag läste något om 4 timmar men ibland blir det massa fler timmar för mig! Är det farligt? Tack på förhand!

• Svar på tråden Gamla bindor
  • Anonym

Nej det är inget farligt att de legat i korgen så länge, kanske ofräscht men inget farligt. Kanske kan det lukta men blod som torkat luktar inte..

Det med byta binda har med hur mkt du blöder samt hygien. Om man inte byter så kommer det lukta skunk där nere samt att det bidrar till svamp och övriga infektioner då det blir varmt o fuktigt..

• Anonym

Nä du lär inte bli sjuk av bakterier i rummet, men jag hade ju inte rört dem. Släng påsen bara, fort som tusan. Har det inte luktat apa i rummet??

Man kan ha binda längre än fyra timmar. Det är väl mest om du skulle få problem med svamp eller liknande det blir problem. Annars byter man väl när det kommit blod i den,

• Anonym (orolig)

Okej, tack så mycket för svaren!

Svar på tråden Gamla bindor