Röda sammetsgardiner?
Någon som vet vart det kan finnas?
Jag har kollat på Ikeas men är lite tveksam till kvaliten - fast då har jag egentligen bara kikat igenom plasten. Någon som har köpt sådana och kan rapportera om de är fina?
Andra tips?
Någon som vet vart det kan finnas?
Jag har kollat på Ikeas men är lite tveksam till kvaliten - fast då har jag egentligen bara kikat igenom plasten. Någon som har köpt sådana och kan rapportera om de är fina?
Andra tips?
Har inga såna gardiner som hänger uppe på textilavdelningen?
Trodde de hängde upp alla så att man kunde se o klämma....
Jo, de ser rätt OK ut, men jag tyckte inte att de som låt i paketen såg ut att göra det. Får väl be dem att öppna en förpackning åt mig vid nästa besök.
Ja de såg ut att ha fått fula märken i sammeten efter att ha varit vikta, men det kanske går att borsta till.
Ja, vem vet : )
Annars har Jysk sammetsliknande tyg på metervara....
www.jysk.se/140/478/486/5368004/a/catalog
Om du har tillgång till en sån butik dvs.
Det tyget på Jysk är bara skit, det är i stretch matrial så det duger inte till gardiner.
Finns på nätet en affär som heter Rinkaby tyg någonting där har de riktiga sammetsgardintyger
Men vill man ha ammet är inte krossad velour ett alternativ tycker jag.
Jag har köpt krossad velour på flera olika ställen och det på jysk är det tunnaste ochmest svårarbetate av dessa tyger. Det är ju genomskinligt.
Riktig sammet är inte riktigt tvättbar. Men det finns ju alla sorter päi tygbutikerna. Att sy vanliga längden är hur lätt som helst, med enkla raksömmar. Många tygbutiker har även sömmerska där man kam beställa uppsömnad. Beror på vilken kvalitet och pris man vill satsa på.