• Nallemajatjejen

Bästa stället att sälja begagnade kläöder på nätet?

Tänkte sälja av en del kläder (en del helt nya) och undrar vart som är bästa stället att sälja på? Tradera?

• Svar på tråden Bästa stället att sälja begagnade kläöder på nätet?
  • Gladskiten

ja definitivt tradera!!!

• Nallemajatjejen

Kan man sälja märkeskläder (lite "tantigare" märketn) där?
    Har tex en svart dräkt som kostade 3000 ny aldrig använd... Vill i alla fall ha 600 för den. Tror ni det går att sälja?

• Jennie Brunflo

Absolut!!!

Allt går att sälja på tradera.
    Fixa bra digifoton så brukar det gå ännu bättre.

• Nallemajatjejen

kostar det något att sälja på tradera?

• anne82

JO,det gör det men typ 1kr för ett plagg utan extra inställningar som liten bild osv..

• HumDis

Sedan tillkommer provision baserad på hur mycket du får för plagget.

• Nallemajatjejen

Hur funkar det med betalning av plaggen? Läste lite i villkoren (krångligt tycker jag) och måste man använda payson??? Trodde man kunde välja själv?
    Hur vet man sedan vad frakten är för varorna om köparen ska betala frakten?

• Nallemajatjejen

finns det något annat ställe som är bra att sälja på och inte så krångligt?

• anne82

nää du väljer själv.jag tar betalt i förskott för plagg o frakt som dom flesta gör också.
    posten har en bra tabell.posten hemsida.annars kan du göra så att du far in på posten med flera paket o väöger bara.spika fast typ tis o fredag som dagar då du skickar paket så blir det inte lika jobbigt.

• anne82

de e inte alls krångligt,jag lovar

• Nallemajatjejen

vad ska man lägga en dräkt på för kategori??? Verkar ju ha hur konstiga kategorier som hellst... Ska jag lägga på jackor, kjol eller byxor?????

• Gladskiten

Man behöver inte använda Payson..det gör inte jag! Den som vinner auktionen får helt enkelt sätta in pengar på mitt konto & när jag ser att pengarna kommit in så skickar jag paketet. lätt om en plätt!

Svar på tråden Bästa stället att sälja begagnade kläöder på nätet?