• kirsty

Barnmorska i Karlstad

Ska flytta till Karlstad och behöver få tag på en bra barnmorska typ nyss ;)
    Någon som kan tipsa om en bra barnmorskemottagning eller kanske om en specifik barnmorska i Karlstad? ´
    Lite akut, måste få tid för RUL inom två veckor också och bör väl vara inskriven i kommunen då.

Någon som vet hur det är med att få se kön i Karlstad, vad har de för policy vid RUL? Vi vill gärna veta vem som befinner sig där inne :)

• Svar på tråden Barnmorska i Karlstad
  • zanwer

Jag kan verkligen rekommendera Charlottamottagningen, ligger i Läkarhuser mitt i stan - kanonmänniskor! Dessvärre tar de bara in ett visst antal gravida åt gången, så det är mkt möjligt att det är fullt... jag gick där med mitt första barn, men denna gång var det fullt så nu går jag hos en bm på "mitt" område.

Ang. RUL så har vi frågat om könet båda gångerna och fått veta, dock med vääääldigt tydliga kommentarer från UL-damen att det inte är 100%. Men sånt vet man ju sen innan. :)

Välkommen till Karlstad! :)

• Blingbling

Hej! Ser att det här är en gammal tråd - men aktuell för mig just nu Har tidigare haft kontakt med Charlottamottagningen och fick riktigt gott intryck av dem...dessvärre har de intagningsstopp nu för nygravida, så det stället är uteslutet - tyvärr! Någon som vet annat bra ställe att vända sig till? Tips på snäll och go' BM?

• Aprilmamman1

Hej Bling bling!

Jag har en kvinna som heter Mona-Britt  på Gripens Vårdcentral jag tyckte hon var bra för att hon inte var så överbeskyddande bara förstående. 

Hoppas du får tag på någon bra :) 

Svar på tråden Barnmorska i Karlstad