• Mika86

När sätta ihop spjälsäng

Jag har redan plockat fram sängen (för att mäta så jag kunde köpa ett spjälskydd i rätt stl) o nu stå den omonterad i vårt sovrum o är så extremt sugen på att montera den nu (ha köpt spjälskydd i fredags)

Är i v 34 (bf 26/11) men är det för tidigt att montera sängen redan?

När ha ni andra monterat o bäddat sängen?

• Svar på tråden När sätta ihop spjälsäng
  • L i n n

Oh, det gjorde jag runt vecka 20 någong gång. Haha

Bullen hade ju ändå sitt rum ledigt där vi kunde ställa in den, så där har den stått sedan dess.

Snart dags att flytta in den till vårt sovrum...

• Kazeer

När vi väntade första barnet, åkte maken och köpte spjälsäng m m, när jag låg på sjukhus efter tidig vattenavgång i vecka 32+3. Efter två veckor på sjukhus fick jag åka hem i väntan på igångsättning och då stod sängen bäddad och klar. Så fin!

När vi väntade andra barnet, monterade maken ihop sängen, när jag var med sonen på neonatal.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • mamma smurfen

=)
    Är gravid i V32 å jag vill oxå sätta upp sängen, å bädda...bara för å se hur det kommer att se ut*ler*
    MEN... sambon är inte liika förtjust i tanken, iom att det blir mindre plats att röra sig på...helt i onödan än så länge....
    HAN praktisk
    JAG drömmande
    *S* 

• crazy mom

haha det är roligt att "boa" in sig... Gör det när du vill! =)

Jag var på Ikea igår och hittade massa fina tyger och grejor. Vill göra om alla barnummen nu (bebis kommer i januari) och vi ska göra lite rumsförflyttningar....

Sambo skjuter gärna så länge som möjligt på att få stoppa in sitt skrivbord till klädkammaren =)

• vimsigastemamman

Hmm vaggan har stått kvar i vårat sovrum sedan yngsta dottern föddes 07 och fungerat som hållplats för diverse urväxta kläder mm. så att montera ihop spjälsäng i vecka 34 skulle jag absolut kunna tänka mig.

För mig innebär det dock att allt som ligger i vaggan måste komma till sina rätta platser *suck* men jag ska inte ha förens feb-mars

• vivillblitre

Vi gjorde det i v.34 (33+4 för att va exakt)... Vi tyckte det kändes lagom + att katterna inte ska få för mkt nya intryck på en gång, utan att dem vänjer sig vid en ny säng (dem får så klart inte ligga i den). Och lika så vagnen har vi ställt i tv-rummet.. så dem vänjer sig vid den. Och skötbordet är monterat och på plats.. Blir ju mkt sen när bebis kommer =)

• MariaV84

Vi gjorde det oxå tidigt ca v 22, vi köpte den på ikea när det var rea, vi satte ihop den med en gång sen dess har den stått i vårt sovrum och väntat, nu går jag och väntar på att bädda den, vill inte göra det för tidigt, är i v 33 nu så snart kan jag nog inte hålla mig längre :)

• Mika86

Tack för alla era svar, då bli det nog en montering snart, hehe, ha tänkt att det kan va skönt att ha det klart ifall bebisen kommer tidigare men samtidigt tänkt att man kanske tycker det är jobbigt att se den varje dag i 1½ månad till.

Näst lusten faller på o man ha tid så då kommer den upp, kanske inte bädda den än bara

• vivillblitre
    Mika86 skrev 2010-10-11 12:27:55 följande:
    Tack för alla era svar, då bli det nog en montering snart, hehe, ha tänkt att det kan va skönt att ha det klart ifall bebisen kommer tidigare men samtidigt tänkt att man kanske tycker det är jobbigt att se den varje dag i 1½ månad till.

Näst lusten faller på o man ha tid så då kommer den upp, kanske inte bädda den än bara
    Nä jobbigt att se sängen tycker inte jag... Vi har den bredvid vår säng (vid min sida) och varje morgon när jag vaknar och ser den så ler jag bara. Man får en liten extra peppande känsla... att snart är vår bebis här och får ligga i sängen =) Och vi har bäddat den också :)
Svar på tråden När sätta ihop spjälsäng