• Anonym (orolig)

slem i avföringen??

Har i veckan haft slem i avföringen några gånger när magen varit trög, Är gravid & äter järntabletter, magen har klarat sig bra tills nu och då undrar jag om det är normalt? finns det fler som haft det?

Googlade lite på det och hittad allt från ibs till tarmcancer och blir väldigt orolig..
    Någon som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden slem i avföringen??
  • Anonym (orolig)

*puffar*

• Anonym (?)

Jag har fått detta problem just under mina graviditeter och jag har aldrig haft ont när de sitter på insidan...därimot har det oftast kommit blod också men det måste ju inte det...Eftersom det är i samband med hård mage och graviditet skulle jag hällre tippa på det än på något allvarligt...

• Anonym (orolig)
    Anonym (?) skrev 2010-10-11 12:21:08 följande:
    Jag har fått detta problem just under mina graviditeter och jag har aldrig haft ont när de sitter på insidan...därimot har det oftast kommit blod också men det måste ju inte det...Eftersom det är i samband med hård mage och graviditet skulle jag hällre tippa på det än på något allvarligt...
    åh okej! jag har aldrig haft problem med mina mage någonsin så därför tror jag mest att det är pga graviditeten och kroppens förändringar, men jag ska till barnmorskan idag och då ska jag fråga.
  • lokisse

du är inte förkyld?

da kan man fa väldigt slemmig stolgang

Ja det kan väll hända att det stör dig, men det betyder inte att jag har fel.
  • Anonym

Slem i avföring tyder på någon form av infammation i tarmen eller att tarmen är retad. Det är oftast då slem bildas. Kan vara just att man blir hårdare i magen när man är gravid, att det är det som retar tarmen. IBS är olika från person till person men då borde du ha mer besvär och i längre period. Cancer ska du nog inte oroa dig för, vanliga tecken är då feber, avmagring osv

• Anonym (orolig)
    lokisse skrev 2010-10-11 12:26:46 följande:

du är inte förkyld?

da kan man fa väldigt slemmig stolgang

nej :)
  • Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2010-10-11 12:27:04 följande:
    Slem i avföring tyder på någon form av infammation i tarmen eller att tarmen är retad. Det är oftast då slem bildas. Kan vara just att man blir hårdare i magen när man är gravid, att det är det som retar tarmen. IBS är olika från person till person men då borde du ha mer besvär och i längre period. Cancer ska du nog inte oroa dig för, vanliga tecken är då feber, avmagring osv
    Okej. Tycker det är lite konstigt att det just ska utvecklas nu när jag är gravid, man tror ju att det har något samband. Jag kan ju inte säga att det är något besvär efetrsom att jag inte har ont osv..
  • Anonym (orolig)

var hos barnmorskan idag och hon sa att om det blir värre så skulle jag höra av mig igen, men av vad jag har förstått så är det flera gravida som haft detta problem, ingen mer som kan dela med sig och lugna mig lite?

• Lady Gaga
    Anonym (orolig) skrev 2010-10-11 22:39:10 följande:
    var hos barnmorskan idag och hon sa att om det blir värre så skulle jag höra av mig igen, men av vad jag har förstått så är det flera gravida som haft detta problem, ingen mer som kan dela med sig och lugna mig lite?
    Du behöver nog inte vara orolig. När man är trög i magen så kan det bildas slem. Men är du ändå orolig så tycker jag att du ska kontakta vc så att du får träffa en läkare.
    Silence! I KEEL you!
  • Anonym (orolig)
    Lady Gaga skrev 2010-10-11 23:35:47 följande:
    Du behöver nog inte vara orolig. När man är trög i magen så kan det bildas slem. Men är du ändå orolig så tycker jag att du ska kontakta vc så att du får träffa en läkare.
    försöker att låta bli att oroa mig, men har bestämt mig för att om detta fortsätter trots att jag äter mera "nyttigt" så tar jag det med min barnmorska på nästa besök som är den 28e :)
Svar på tråden slem i avföringen??