• maddelu

tidigt ultraljud Luleå, Norbotten??

är gravid i vecka 9 och tycker det känns som en evighet till RULet... Har frågat min BM om man kan få gära ett tidigt UL eller ett VUL, men icket!! man får inte göra det "utan anledning"...det finns inte resurser till det.

Så min fråga är om det finns nån privat klinik som gör UL, mot betalning såklart i Luleå området???

Sen undrar jag även om det finns 3D UL här uppe nånstans??

• Svar på tråden tidigt ultraljud Luleå, Norbotten??
  • maddelu
    JAG är BÄST skrev 2010-10-11 12:35:19 följande:
    Hermelinen eller doktorerna Hassler.
    du vet det eller? för vad jag har kunnat läsa mig till så utför hermelinen inte mödravård,,,,
  • Mary Jo

Ring och fråga hermelinen.

Du,angående 3d så har man tur så får man göra det på RUL om man får en bra bm men annars finns det inte här. I torneå på finska sidan tror jag det finns. Om du endå ska åka upp på IKEA och handla till bebisen Så gjorde några i min mammagrupp!;)

• maddelu

hassler gjorde om man sedan tidigare var patient där, men dom tog inte emot nya patienter. Hermelinen gör inte....

Ibland är norrbotten inge bra!!!!

• kama

Hermelinen gör visst UL. Har själv gått där i ett års tid och tagit VUL en ggr i månaden. Var även dit i vecka 8 när jag väl blev gravid. Men man får bara komma om man är verkligen orolig eller om någt varit fel.

• maddelu
    kama skrev 2010-10-19 19:44:24 följande:
    Hermelinen gör visst UL. Har själv gått där i ett års tid och tagit VUL en ggr i månaden. Var även dit i vecka 8 när jag väl blev gravid. Men man får bara komma om man är verkligen orolig eller om någt varit fel.
    jaha?? jo jag kan tänka mig att man kan göra det om något är fel som du säger. Men kolla den länkande sidan , längst ner. Därför antog jag att dom inte tog emot mig genom att jag inte hade några problem , utan bara var orolig.
    Glad

EFter många om och men fick jag göra ett VUL hos min BM, så för tillfället är jag nöjd.
  • maddelu
    maddelu skrev 2010-10-19 20:31:55 följande:
    jaha?? jo jag kan tänka mig att man kan göra det om något är fel som du säger. Men kolla den länkande sidan , längst ner. Därför antog jag att dom inte tog emot mig genom att jag inte hade några problem , utan bara var orolig.
    Glad

EFter många om och men fick jag göra ett VUL hos min BM, så för tillfället är jag nöjd.
    oj, glömde länka... här kommer den ....   http://www.hermelinen.se/lakarhuset/verksamheter/mottagning/gynekologi/
Svar på tråden tidigt ultraljud Luleå, Norbotten??