• Anonym (oj)

Blir ni trötta dagen efter ni tagit atarax?

Tog en atarax igår kväll för att jag sovit dåligt och tänkte att jag skulle få komma till ro en natt iallafall kanske. Sov djupt hela natten, men jag är fortfarande skittrött och skulle kunna lägga mig igen och bara sova...och sova. Har nog sovit 12-13 timmar i natt och är ändå helt slut. Någon annan som blir trött av ataraxen?

• Svar på tråden Blir ni trötta dagen efter ni tagit atarax?
  • Vitsippa80

Ja, när jag åt Atarax blev jag väldigt seg och trött dagen efter. Inte hela dagen dock men fram till lunch ungefär.

• Anonym

Jag tar 2 Atarax 25mg varje kväll. Sover ganska gott på dessa. Känner mig trött dagen efter men vet inte om det är av sertralinet eller min depression som gör min trötthet.

Äter ni någon annan medicin?

• Anonym (oj)

Ok då är jag inte ensam. Jag äter ssri medicin också men den har jag ätit i 5 år och blir inte trött av den, så det måste vara ataraxen.

• Anonym

Du är inte ensam, har haft samma problem..

• LadyCaCa

Jag har aldrig känt mig trött dagen efter jag tagit Atarax, men det beror kanske på att jag under en period tog de regelbundet.
    Min sambo fick en för ett tag sedan, mot klåda, och han var en zoombie dagen efter - så det är nog vanligt om man inte riktigt är "van".

• Anonym

Pröva att ta atarax tidigare på kvällen. Har för mig att den håller i sig i 12 timmar.

• Anonym (oj)

Ok men 12 timmar har redan gått sedan jag tog den och jag är fortfarande trött och sitter och gäspar hela tiden. Jaja, lär väll bli pigg lagom till kvällen. Obestämd

• DreamBitch

Jag äter 25mg atarax på morgonen, 50mg atarax samt 30mg theralen till kvällen och känner inte av det dagen efter.

• Anonym

oh yes!
    Tar jag atarax på kvällen är jag mosig åtminstone halva dagen efter.

Och blir jag INTE det, så hjälper de inte mot ångesten heller, så var det så bra med det :/

Svar på tråden Blir ni trötta dagen efter ni tagit atarax?