• Puffig Pingla

Biverkningar progesteron vagitorier

Det följer ju inte med någon bipacksedel på progesteron vagitorier.
    Har googlat och spanat på FL och hittat viss info.

Jag är lite förvånad att min mage ballade ur redan på 1 dag med vagitorier. Den är toktrög. Är det normalt? Någon som har käcka tips för att få lite fart på den (som inte inkluderar katrinplommon)?

Sen har jag helt plötsligt fått ett galet godissug. Är det normalt?

• Svar på tråden Biverkningar progesteron vagitorier
  • Cia o krabaten

Jag upplevde ökade graviditetssymptom.
    Illamående osv. Inte så konstigt eftersom det är extra graviditeteshormoner mer eller mindre som min läkare sa
    Inga magproblem dock. 

• Skrutt74

Har er mens blivit förskjuten pga dessa? Och i så fall med hur mycket?

Jag har inte upplevt några biverkningar alls. Tur det... Men mensen är troligtvis på kommande eftersom jag testade inus idag på BIM-2 och har känningar som jag brukar få före. Hur är det med er? Varför tar ni proggisar?

• Puffig Pingla
    Cia o krabaten skrev 2010-10-11 14:58:15 följande:
    Jag upplevde ökade graviditetssymptom.
    Illamående osv. Inte så konstigt eftersom det är extra graviditeteshormoner mer eller mindre som min läkare sa
    Inga magproblem dock. 
    Tackar det förklarar ju en del. (men inte det märkliga godissuget).
    Skrutt74 skrev 2010-10-11 16:33:23 följande:

Jag har inte upplevt några biverkningar alls. Tur det... Men mensen är troligtvis på kommande eftersom jag testade inus idag på BIM-2 och har känningar som jag brukar få före. Hur är det med er? Varför tar ni proggisar?
    Jag ruvar sedan i torsdags. Är inne på försök nr 5. Alla tidigare gånger har jag fått Crinone. Nu ville läkaren testa något annat.

Så om mensen är försenad kan jag inte svara på än .

.
  • Cia o krabaten
    Skrutt74 skrev 2010-10-11 16:33:23 följande:

Har tagit det vid 2 graviditeter, men bara från plus.
    Inte för att BLI gravid utan pga upprepade mf.
    Första gången så tog jag det tom v12, men det visade sig då på ett VUL att fostret dött i v9 (hjärtat slog i v7) så då slutade jag med prog och efter 2 dagar satte blödningen igång.
    Övertygad om att det var Prog som gjorde att jag inte blödde innan. 
  • Puffig Pingla
    Cia o krabaten skrev 2010-10-11 20:29:24 följande:
    Har tagit det vid 2 graviditeter, men bara från plus.
    Inte för att BLI gravid utan pga upprepade mf.
    Första gången så tog jag det tom v12, men det visade sig då på ett VUL att fostret dött i v9 (hjärtat slog i v7) så då slutade jag med prog och efter 2 dagar satte blödningen igång.
    Övertygad om att det var Prog som gjorde att jag inte blödde innan. 
    Ahaa, kan man ha det till "det" också. Ja, i mitt fall så får man det för att embryot ska vilja stanna kvar.

Beklagar missfallet, har råkat ut för detsamma själv (3 ggr).
  • mg79
    Puffig Pingla skrev 2010-10-11 14:11:07 följande:
    Det följer ju inte med någon bipacksedel på progesteron vagitorier.
    Har googlat och spanat på FL och hittat viss info.

Jag är lite förvånad att min mage ballade ur redan på 1 dag med vagitorier. Den är toktrög. Är det normalt? Någon som har käcka tips för att få lite fart på den (som inte inkluderar katrinplommon)?

Sen har jag helt plötsligt fått ett galet godissug. Är det normalt?
    Har upplevt allt från väldigt trög mage till motsatsen medan jag använt progesteron (i snart 1 v.) Har också fått molnande huvudvärk lite då och då, och illamående en gång. Tyvärr inga mirakelkurer i bakfickan...
  • Riita

Jag undrar över en sak när det gäller vagitorierna. Jag har TD 15/10 och det är sagt att jag ska använda vaggisarna fram till då. Men ska man bara sluta med dem tvärt av efter att man testat? Finns det risk för missfall när man slutar med progesteronet?

• mg79
    Uppsala2010 skrev 2010-10-11 21:11:37 följande:
    Jag undrar över en sak när det gäller vagitorierna. Jag har TD 15/10 och det är sagt att jag ska använda vaggisarna fram till då. Men ska man bara sluta med dem tvärt av efter att man testat? Finns det risk för missfall när man slutar med progesteronet?
    Jag har fått ordinationen att fortsätta hela dosen ut oavsett resultat, dvs nästan en vecka efter TD. Ring din klinik och fråga om du är osäker...
  • Cia o krabaten
    Puffig Pingla skrev 2010-10-11 20:37:52 följande:
    Ahaa, kan man ha det till "det" också. Ja, i mitt fall så får man det för att embryot ska vilja stanna kvar.

Beklagar missfallet, har råkat ut för detsamma själv (3 ggr).
    Tack, det var mitt 4e mf och första försök med medicinering.
    Som tur var gick det vägen gången efter  

Beklagar dina mf också,  jag hade iaf inte svårt att BLI gravid.
  • Puffig Pingla
    Uppsala2010 skrev 2010-10-11 21:11:37 följande:
    Jag har fått besked om att om jag plussar så ska jag fortsätta i minst 6 veckor till.
Svar på tråden Biverkningar progesteron vagitorier