• Avena

Kan man ha ägglossning och mens SAMTIDIGT?

En bekant till mig sa att hon hade så vansinnigt ont i magen eftersom hon hade mens och ägglossning samtidigt. Anledningen till att hon fått mens också var att hennes mamma hade det nu... (ja, ni vet att vissa kvinnor synkar mensen om de lever tätt).

Men, är det möjligt att ha ägglossning och mens samtidigt!? Eller var det hittepå? Eller tror hon det på riktigt...?

• Svar på tråden Kan man ha ägglossning och mens SAMTIDIGT?
  • Avena

Ingen som vet elr har ngn åsikt? För min del känns det helt omöjligt och jag tror inte henne, men är jag inskränkt nu?

• Josssa9o

Nej jag tror inte att det är möjligt med tanke på att mensen "sköljer" bort ägget! eller?

• Avena
    MoasMosterJosefin skrev 2010-10-12 20:51:25 följande:
    Nej jag tror inte att det är möjligt med tanke på att mensen "sköljer" bort ägget! eller?
    Tänker precis samma... Mensen är liksom resultatet av en ägglossning som inte blev en graviditet. Då kan de ju rimligtvis inte komma samtidigt. Väl?
  • Josssa9o

Nej det känns inte så rimligt om jag säger så! nog bara en inbillning! eller en konstig tanke?!

• Musetti

Man kan inte ha ägglossning och mens samtidigt, mensen är en följd av en obefruktad ägglossning. Men hos vissa kan det ske ganska tätt i tid, om man har korta cykler.

• skorpionen80

Ja. Själv har jag haft mens i över 2 veckor, och då infaller den ju samtidigt som ägglossningen. Men det är vid slutet av mensen.

• Plutteli

Jo, man kan ha ÄL och Mens samtidigt, mensen sköljer bort ett obefruktat ägg, men det förhindrar ju inte att ett nytt ägg lossnar samtidigt som mensen. Dock är det ovanligt att det går till så eftersom det är rätt kontraproduktiovt för fortplantningen.

Svar på tråden Kan man ha ägglossning och mens SAMTIDIGT?