• Anonym (kurrikurr)

hungrig jämt! vad ska jag göra?

har på sistone känt mig hungrig för jämnan! bara nån timme efter avslutat måltid är jag hungrig som en varg igen! hjälper inte direkt med mellanmål heller, och känner också att det inte borde behövas ett mellanmål redan efter nån timme. har alltid kunnat hålla mig mätt länge efter att ha ätit, och har inte ändrat kost. vad kan jag göra, och varför får jag såhär nu? för tillfället tränar jag inte, så jag vill inte heller "överäta".

• Svar på tråden hungrig jämt! vad ska jag göra?
  • Amazina

Låter som att du har "sug" i magen, dvs magsyraöverprodktion. Hade jag med... Fråga vad de har receptfritt på apoteket och testa om det hjälper.

• Anonym (kurrikurr)
    Amazina skrev 2010-10-11 21:38:08 följande:
    Låter som att du har "sug" i magen, dvs magsyraöverprodktion. Hade jag med... Fråga vad de har receptfritt på apoteket och testa om det hjälper.
    tack för ditt svar! det ska jag göra!
  • Anonym (kurrikurr)
    Lena skrev 2010-10-11 21:49:37 följande:
    Du kan även ha vätskebrist.
    ok , blir man såhär galet hungrig då? verkligen jättesug efter nåt att tugga på. känner mig inte direkt törstig, mer som att jag inte ätit på hela dagen.
  • Lena
    Anonym (kurrikurr) skrev 2010-10-11 21:53:41 följande:
    ok , blir man såhär galet hungrig då? verkligen jättesug efter nåt att tugga på. känner mig inte direkt törstig, mer som att jag inte ätit på hela dagen.
    prova at dricka ett glas vatten och se om det blir bättre.
  • Anonym (kurrikurr)
    Lena skrev 2010-10-11 21:55:29 följande:
    prova at dricka ett glas vatten och se om det blir bättre.
    åt nyss en ölkorv för å stilla hungern...men ska prova dricka vatten också. vet dock inte vilket av det som hjälpte isf, men d skadar ju inte att dricka vatten :)
  • Anonym (kurrikurr)

testade både att äta en ölkorv (ganska rejäl...sambon blev jättemätt av en likadan), dricka vatten, samt att ta ett glas drickyoghurt,. fortf hungrig. blir tokig på det här!

• Anonym (kurrikurr)
    lammet skrev 2010-10-12 13:31:59 följande:
    gravid?
    nej, det tror jag inte. försöker iaf inte bli gravid.
Svar på tråden hungrig jämt! vad ska jag göra?