• SofieN

Göra saker själv och sälja??ideer??

Hej!!

Är just nu arbetslös och skulle vilja tjäna en liten slant genom att tjäna pengar hemifrån.
    har ni några roliga ideer vad det skulle kunna va?
    typ som att göra smycken och sälja mm.
    har sålt smink hemifrån men det var inget för mig, nån som vet nått roligt, kom med tips :):)

Ha det så bra!
  • Svar på tråden Göra saker själv och sälja??ideer??
  • pennanjenna

själv gör jag armband i makramé. jätteroligt!  tillverkningen är i full gång, men har inte börjat sälja ännu.

• Menhir

Jag vill inte vara tråkig men om syftet är att tjäna pengar så börja med att fundera över hur du ska sälja prylarna.

Stå på marknader? Sälja till släkt o vänner? Webben?

Marknadsföring är rent allmänt något av det svåraste (tycker jag) och jag rekommenderar att du funderar över det innan du börjar fundera över vad folk kan behöva (det spelar ju ingen roll hur fina prylar du tillverkar om ingen vet om att du gör det så köper de ändå inte).

• SofieN

Hej! tack för svaren, men vad är makramé??=) nyfiken??
    hoppas du får armbanden sålda:) blir nog jätte bra, tack för ditt tips, skriv gärna igen!!

Menhir:

Nee det är ju sant som du säger, har ju inte tänkt ut vad jaq ska sälja än, så jag kan ju inte typ marknasföra mig på nått sätt än =) men det kanske blir till vänner, och vänners vänner osv.:) men jag vet ju som sagt inte än, och frågan var ju om det är nån som har nått tips om nån ideé sådär  :) men tack för ditt svar!

• pennanjenna
    SofieN skrev 2010-10-11 21:46:35 följande:

Hej! tack för svaren, men vad är makramé??=) nyfiken??
    hoppas du får armbanden sålda:) blir nog jätte bra, tack för ditt tips, skriv gärna igen!!

Menhir:

Nee det är ju sant som du säger, har ju inte tänkt ut vad jaq ska sälja än, så jag kan ju inte typ marknasföra mig på nått sätt än =) men det kanske blir till vänner, och vänners vänner osv.:) men jag vet ju som sagt inte än, och frågan var ju om det är nån som har nått tips om nån ideé sådär  :) men tack för ditt svar!

det är ett sätt att fläta. finns massa roligt att göra. själv så använder jag vaxad bomull eller lin, och flätar in pärlor. sök på googlebilder, så får du fram hur d kan se ut :)
  • SofieN

Det ska jag göra, tack för tipset!! ha det så jätte bra!!*

• pennanjenna
    SofieN skrev 2010-10-11 21:54:48 följande:
    Det ska jag göra, tack för tipset!! ha det så jätte bra!!*
    det var så lite så :) detsamma!
  • babanoos

Ååå makraméarmband! Jätteroligt och fint!
    Enda men:et som jag känner här ev... är att det känns lite somrigt. Använder inte sånna armband på hösten/vintern alls. Kan vara fler som tänker så.... Ska klura åt dig. Älskar att pyssla :)

• SofieN

klura på det;) tackar!! aa det är skit kul att pyssla, pysslar mycket med min son med:) det är så kul! :)
    men nu vill jag göra nått vuxet pyssel om man säger så :) som armband eller halsband eller nått annat skoj =)

• pennanjenna
    babanoos skrev 2010-10-11 22:05:39 följande:
    Ååå makraméarmband! Jätteroligt och fint!
    Enda men:et som jag känner här ev... är att det känns lite somrigt. Använder inte sånna armband på hösten/vintern alls. Kan vara fler som tänker så.... Ska klura åt dig. Älskar att pyssla :)
    ja, kanske lite somrigt, men man kan ju variera färger så det passar vinter också. :)
  • babanoos

Nu har jag ett tips!
    Min son (12 år) kom igår kväll hem från bästa kompisen, och hör och hämna, de hade PYSSLAT!! Inte bara klättrat i träd och spelat dataspel, jippi!
    Han visade stolt upp olika origami-figrer (japanskt traditionellt pyssel, man viker papper på olika sätt till djur och allt möjligt). Han var jättetaggad, hade haft jätteroligt och ville göra fleeer! Då kom vi på att han skulle använda olika färger på papprena, kanske mönstrade också och så ska vi göra en fin mobil till hans bebislillasyster! Det kommer bli superfiiiiint :).

• Kofttanten

Ett tips är att göra julpynt och sälja på Tradera. Exempelvis tyghjärtan eller änglar i shabby chic stil tror jag kan fungera.

• SofieN

Tack för era fina tips :)
    kanon! den där japanska pysslet verkar skoj, minns att jag gjorde en svan för längesen med en kinesisk dam :) va skit kul!

tyghjärtan och änglar skulle ju också funka bra :) har jag faktiskt aldrig tänkt på :)

men tack för tipsen!

Någon mer? som kan nån riktigt bra sälj grej som man kan göra hemma?

mvh!

• Hjärtefröjd

Jag syr barnkläder och mjukisdjur, trycker egna tyger, kokar marmelader och gör smycken, men ärligt talat kostar materialet många gånger mer än vad jag får in på försäljningen.

• germx

Om du kan både elektronik och sylonsten kan du ju roa dig med att göra kläder med t.ex. lysdioder  eller liknande insytt. Ett häftigt alternativ till reflexer nu när det börjar bli mörkt ;)

(Kräven antagligen att du kan och har tillgång till verkyg för att löda, el dyl.)

• SofieN

jaa precis, men tack vilka fina tips:) Jätte roligt när ni vill skriva och dela med er! Det gillar vi :)

MERA MERA MERA :)

Tusen tack! kram

Svar på tråden Göra saker själv och sälja??ideer??