Tips på bra böcker. Gärna med bilar.
Lillen är 20 månader o tröttnar fort på de böcker vi har. Han vill gärna att man ska läsa en liten stund men vill ganska snart bläddra förbi allt.
Kanske blir bättre med lite nya böcker?
Tacksam för tips!
Lillen är 20 månader o tröttnar fort på de böcker vi har. Han vill gärna att man ska läsa en liten stund men vill ganska snart bläddra förbi allt.
Kanske blir bättre med lite nya böcker?
Tacksam för tips!
När min son var runt 2 år älskade han en bok som heter "jag kan köra alla bilar".Den fanns på 70-80-talet och nu som nyutgåva. I bilderna har den många små gömda detaljer, och handlingen är spännande för en liten kille!
Har sett att den finns på ICA Maxi bland annat.
Richard Scarry har en jättebra bok som min son 21 månader älskar.
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9129598176
Vi letar konstiga bilar. Jättebra bok som jag inte minns författaren till. Så finns det en som heter Örnis bilar. Rekommenderar också Richard Scarry!
Har inga förslag på böcker men vill bara rekommendera/påminna om fantastiska biblioteket.
Bor du i närheten av ett bibliotek så glöm inte att nyttja vad som erbjuds där. Brukar finnas massor av barnböcker. Gratis! Plus att det går att få hur mycket variation som helst, bara lämna tillbaks och låna nytt. Går ju även att botanisera bland deras böcker för att få förslag om man nu absolut vill köpa böckerna själv.
Jag älskar biblioteket!
Vi har en bok som heter"Lilla hjulboken" med bilar med 2 raders text under. Den är lagom för 1-2 år. Jag kan "Köra alla bilar" är också en favorit, det finns ne till bilbok i samma serie.
Halvan böckerna tex "Halvan kör ambulans"
"Vi letar bilar" nyutkommen bok av Ulf Nillson, som har fått bra kritik. Från 3 år men det är inte så noga.
Jan Lööf har gjort många bilderböcker som både handlar om bilar eller har bilillustrationer, det var han som illustrerade "Örnis bilar". Min 2-åring älskar hans bok"Farbror Otttos uppfinning" om uppfinnaren som uppfann förbränningsmotorn som används i bilar.